بلومبرگ: بایدن در حال بررسی کمک نظامی ۱۰۰میلیارد دلاری به اسرائیل و اوکراین است

تهران - ایرنا - جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی بسته ۱۰۰ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی واشنگتن به اسرائیل و اوکراین است که ظاهرا قرار است بودجه تامین تایوان نیز در آن در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه، نمایندگان دو حزب اصلی کنگره آمریکا با ارسال کمک‌های نظامی به رژیم اسرائیل موافق هستند و در صورت ارسال کمک‌های جدید، این رژیم در رتبه دوم دریافت کننده کمک‌های نظامی آمریکا قرار خواهد گرفت.

بایدن در روزهای گذشته با وجود بمباران نوار غزه بارها وعده کشورش را برای حمایت از رژیم صهیونیستی تکرار کرده و گفته است که کمک به اسرائیل از حمایت گسترده دو حزبی در کنگره آمریکا برخوردار است.

بااین حال، کمک به اوکراین برای جلب رضایت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با مشکل مواجه شده است. گفته می‌شود دولت درصدد ارائه بسته مشترک کمک به اسرائیل و اوکراین است تا نظر نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره را جلب کند.

درخواست قبلی کاخ سفید که شامل ۲۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین بود که فقط یک دوره سه ماهه را پوشش می‌داد.

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که بسته کمک به اسرائیل از حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا برخوردار است و انتظار می رود در هفته های پس از سفر جو بایدن به اسرائیل به رای گیری گذاشته شود.

در صورت تصویب کنگره برای ارسال کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل، این رژیم در رتبه دوم دریافت کننده کمک‌های نظامی از آمریکا قرار خواهد گرفت.

اطلاعات منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا نشان می دهد که اسرائیل از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۳ بیش از ۶۳ میلیارد دلار کمک نظامی دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha