فریاد انزجار از میدان انقلاب تا نوار غزه

تهران - ایرنا - میدان انقلاب امروز شاهد انقلابی دیگر بود، مشت‌های گره کرده و نگاه‌هایی که انزجار از مرگ انسانیت و شرافت را فریاد می‌زدند، مردمانی که بدون فراخوان، ناخودآگاه به خشم آمدند تا هشدار و نوید دهند که «اسراییل غاصب رفتنی است».

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی حملات رژیم اشغالگر قدس به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه؛ پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر امروز چهارشنبه با حرکت تجمع در میدان انقلاب ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اجتماع مردم معترض به رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها که صبح امروز در میدان فلسطین جمع شده بودند، با پلاکاردهایی با مضامین «مرگ انسانیت و شرافت در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه» فریاد مرگ بر اسراییل سر دادند.

عده‌ای از تجمع‌کنندگان بخاطر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و فلسطین، با لباس امدادگران جمعیت هلال احمر و کادر بیمارستان با پلاکاردهای «هدف نیستیم» در میان تجمع‌کنندگان امروز در میدان فلسطین بودند که ادامه این تجمع به اجتماع عصر مردم خودجوش در میدان انقلاب کشیده شد.

فریاد انزجار از میدان انقلاب تا نوار غزه

این جنایات یکی از فجیع‌ترین نسل‌کشی علیه بشریت در دوران مدرن است

فرزاد دانشجوی ارتباطات بین‌الملل در میان تجمع‌کنندگان به خبرنگار ایرنا گفت: کاری که نیروهای جنایتکار صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه مرتکب شدند، یکی از فجیع‌ترین و خونین‌ترین نسل‌کشی علیه بشریت در دوران مدرن است.

وی افزود: اساس و پایه جنگ در هر نقطه‌ای خشونت است اما این نوع توحش در ذهنیت هیچ بنی بشری نمی‌گنجد. بیمارستان‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی و حقوق بشر باید مصون از حمله و تهاجم باشند مساله‌ای که رژیم بی‌بند و بار اسراییل روی آن چشم بسته است.

مریم هم بانوی خانه‌دار در اجتماع مردمی خودجوش در میدان انقلاب تهران به خبرنگار ایرنا می‌گوید: شب گذشته هم در محکومیت این جنایت در میدان فلسطین حضور یافته‌ام و همراه با دیگر هموطنان با مردم بی‌دفاع فلسطین و نوار غزه همدردی کرده ام.

وی معتقد است: این اقدامات جنایتکارانه به دلیل سکوت جامعه جهانی در موارد مشابه صورت می‌گیرد و اگر همه ملت‌ها واکنش نشان دهند هیچ دولتی به خود اجازه چنین وحشی‌گری را نمی‌دهد.

فریاد انزجار از میدان انقلاب تا نوار غزه

ما کودکان دنیای معصوم و دور از خشونت را دوست داریم

اما در میان تجمع‌کنندگان کودکان هم با همسالان فلسطینی خود ابراز همدردی می‌کنند. شایان کودک ۹ ساله‌ای است که با وجود خستگی و چشمان خواب‌آلود که از مدرسه برگشته و مادر خود را همراهی کرده و همراه بزرگترها شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس» سر می‌دهد.

شایان می‌گوید: اگر این بلا سر کودکان ایرانی هم می‌آمد حتما کودکان فلسطینی برای همدردی با ما به خیابان‌ها می‌آمدند.

این کودک ادامه داد: ما کودکان دنیای معصوم و دور از خشونت را دوست داریم اما دولت‌ها با جنگ و خونریزی دنیای کودکانه ما را بر هم می‌زنند. از شب گذشته که در تلویزیون تصاویر و فیلم‌های به خون غلتیدن کودکان فلسطینی را دیدم از مادرم خواستم به این تظاهرات بیاییم چون کار دیگری از دست ما بر نمی‌آید.

عده‌ای از کودکان هم برای نشان دادن خشم و ناراحتی خود از کشتار کودکان بی‌دفاع و زخمی فلسطینی اقدام به آتش زدن پرچم اسراییل کردند.

تجمع مردم نوعدوست ایران در تهران و سراسر کشور در حالی بود که از شب گذشته و همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع در بیمارستان المعمدانی، کشورهای مختلف اسلامی و عربی هم در واکنش به این جنایت که آن را نمونه‌ای از وحشی‌گری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان‌ها حضور یافته و علیه اسراییل شعار سر دادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر نتانیاهو به نمایش گذاشتند.

فریاد انزجار از میدان انقلاب تا نوار غزه

اشغالگران صهیونیست شب گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از یکهزار فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha