فیلم| فریاد ظلم ستیزی دانشجویان کرمان در محکومیت حمله صهیونیست‌ها به بیمارستانی در غزه

کرمان - ایرنا - جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان با حضور در مقابل کمیساریای عالی سازمان ملل در کرمان، جنایات رژیم کودک‌کش اسراییل در هدف قرار دادن بیمارستانی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مردم و دانشجویان ظلم ستیز دیار کریمان عصر چهارشنبه با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و حزب الله و تصاویری از شهید سلیمانی، جنایات رژیم کودک کش صهیونیست را محکوم کرده و شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون اینکه اسراییل یک جنایتکار است و باید محاکمه شود، رژیم غاصب رفتنی است، بیت المقدس قبله نخستین مسلمین رها شود، سرزمین مجروح در مسیر پیروزی و فلسطین پاره تن اسلام است` به میدان آمده بودند.

دانشجویان همچنین با عزاداری در به شهادت رسیدن هزاران نفر از مردم، زنان و کودکان مظلوم فلسطین، پرچم رژیم منحوس صهیونیستی را به آتش کشیدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان، در این اجتماع با تسلیت کشتار مظلومان غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: شک نداریم پیروزی نهایی از آن حق است، باطل چند روزی گرد و خاک می کند و بیمارستانی را بمباران و مظلومان را به خاک و خون می کشد اما در نهایت آنکسی که غالب و خلیفه زمین خواهد شد حق است.

علیرضا منظری توکلی افزود: روزی تنها سلاح فلسطینی‌ها سنگ بود اما امروز مجهز به موشک نقطه زن شده‌اند و روزگار اسراییل را سیاه کردند.

وی اظهار داشت: دانشجویان مطمئن باشند تا پایان ظلم و جور اسراییل چیزی باقی نمانده و در روزهای اخیر فرزندان مقاومت پیش دستی کردند و همانطور شهید سلیمانی فرمود رزمندگان اسلام در نزدیکی رییس جمهور آمریکا و اسراییل بودند و از نقشه آنان برای نابودی فلسطین مطلع شدند و پیش دستی کردند، زیرا آنان می دانستند که دشمنان به‌زودی فلسطین و غزه را با خاک یکسان خواهند کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان با بیان اینکه حمله پیش دستانه ای اگر صورت نمی گرفت، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین دهها برابر می‌شد، افزود: رسوایی اسراییل آغاز شده زیرا فرزندان مقاومت در نزدیکی اتاق های جنگشان بودند و از نقشه های آنان آگاه شدند و اقدامات پیش دستانه انجام دادند.

وی ادامه داد: اگر دانشجویان امروز مقابل کمیساریای عالی سازمان ملل متحد فریاد حق طلبی در حمایت از فلسطین سر ندهند، روزی بیمارستان های کرمان را همانند بیمارستان غزه بمباران می کنند.

منظری توکلی تصریح کرد: اگر امروز اینجا جمع شده ایم، برای اقدام پیشگیرانه و جلوگیری از ظلم و تجاوز اسراییل در رسیدن به آرزوهایش در فتح کشورهای اسلامی است.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه حداقل بایستی صدای کودکان غزه را به گوش جهانیان برسانیم گفت: امروز دانشگاه های دولتی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی و حوزوی مقابل کمیساریای سازمان ملل در کرمان تجمع کردند تا صدای مظلومان را به گوش جهانیان برسانند.

حسین اکبری فرد افزود: هرچند رسانه های غربی تحت نظام سلطه به نفع نظام سلطه فعالیت می کنند اما امروز دانشجویان و دانشگاهیان استان کرمان با هدف دادخواهی خون مظلومان فلسطینی برخاستند.

وی بیان کرد: این خون مظلوم اثر گذار است و این کشتار رژیم صهیونیستی، وحدت مسلمانان را دوچندان کرده و همه مسلمین در محور مقاومت قرار گرفته‌اند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان ابراز داشت: محور مقاومت توسط سردار شهید سلیمانی برای دادخواهی ملت های مظلوم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی خارج از نظام سلطه پیشرفت های زیادی کرده و ما به جهانیان نشان دادیم که به نظام سلطه نیازی نداریم.

اکبری فرد عنوان کرد: اشک‌هایی که در کرمان برای جنایات رژیم صهیونیستی ریخته شد با زلزله بم برابری می کند اما نتوانستیم خود را به مظلومان برسانیم و به آنان کمک کنیم اما امیدوارم این اتفاقات تلخ چشم نظام سلطه را بیدار کند.

وی با بیان اینکه این خون ها رژیم اشغالگر و توخالی و خانه عنکبوت (اسراییل) را به فنا می‌سپارد و خانه آنها با هجمه کوچکی از بین خواهد رفت گفت: دشمنان با این اقدامات، فقط زوال خود را پیش می اندازند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان تاکید کرد: ما دانشگاهیان در کنار مردم و شهدای غزه هستیم تا دین خود را به شهدا ادا کنیم.

همچنین در این آیین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، فرماندار، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، روسای دانشگاه‌ها، نیز دانشجویان را همراهی می‌کردند.

بمباران بیمارستان غزه هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته است که عمده این افراد زنان و کودکان غیر نظامی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha