سفیر ایران: وتوی سیاسی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی اعتبار سازمان ملل را ساقط کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، گفت: وتوی سیاسی آمریکا در شورای امنیت در حمایت از رژیم صهیونیستی ناکارآمدی سازمان ملل در اجرای مناسب قوانین بین المللی و حقوق بشر را ثابت می‌کند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، رضا امیری مقدم در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: وتوی سیاسی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از رژیم صهیونیستی و جلوگیری از آتش بس برای اهداف بشردوستانه در مناطق جنگ زده غزه و فلسطین، ناکارآمدی سازمان ملل در اجرای مناسب قوانین بین المللی و حقوق بشر را ثابت می‌کند.

وی خطاب به سازمان ملل، گفت: اگر قرار است در چنین شرایطی هم نقش و وظایف ذاتی خود را انجام ندهید، پس کجا قرار است این کار را انجام دهید!؟ چه چیز دیگری باید در جهان رخ بدهد تا سازمان ملل دست به کار شده و نقش واقعی خود را پیدا کند؟

سفیر ایران در پاکستان نوشت: زندگی بی گناهان بیشتری باید از دست برود؟ درد و غصه‌های انسانی بیشتر؟ ایالات متحده شورای امنیت سازمان ملل متحد را یک دست نشانده می‌داند و از آن برای اهداف سیاسی خود سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: وتوی شورای امنیت سازمان ملل چراغ سبزی برای ادامه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه است. مجرمان باید به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده شوند و عدالت مهیا شود، در غیر این صورت جهان اسلام نباید منتظر تلفات بیشتر باشد.

براساس این گزارش، پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در اسلام‌آباد و سرکنسولگری‌های ایران در کراچی، لاهور، کویته و پیشاور روز چهارشنبه به نشانه عزای عمومی به مناسبت شهادت مظلومانه مردم فلسطین و غزه به حالت نیمه برافراشته درآمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha