۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۷:۱۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85263537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶۳ هزار متر مربع معابر روستایی خراسان‌شمالی آسفالت شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بهسازی و آسفالت ۷۶۳ هزار متر مربع از معابر روستایی استان در دولت سیزدهم عملیاتی شد.

مهدی رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آسفالت معابر ۹۰ روستای دیگر خراسان شمالی برنامه ریزی شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: یکی از عقب ماندگی های خراسان شمالی بهره مندی از راه ها در حوزه روستایی است که در این راستا سال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شد.

رشیدی افزود: با این وجود هنوز هم در حوزه راه ها ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم که جبران آن نیازمند بهره گیری ظرفیت سایر نهادها برای سرعت بخشیدن به طرح های راهسازی است.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

صرفه جویی ۵.۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای آبیاری نوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۹۰۶ هکتار از اراضی کشاورزی این استان طی عملکرد دولت از محل اعتبارات استانی و سفر رییس جمهور مجهز به سامانه‌های آبیاری نوین شد.

رشیدی افزود: با اجرای این میزان سامانه آبیاری نوین، ۵.۷ میلیون متر مکعب آب در حوزه کشاورزی خراسان شمالی صرفه جویی شد.

وی یادآور شد: اکنون اجرای طرح‌های آبیاری نوین در بیش از ۲ هزار هکتار از سطح اراضی این استان نیز در دست اقدام است که با عملیاتی شدن آن جهشی در بخش کشاورزی استان ایجاد می شود.

براساس آمارها حجم آب مصرفی بخش کشاورزی خراسان شمالی سالانه یک میلیارد و ۵۴ میلیون متر مکعب است که این میزان برابر ۸۸ درصد مصرف آب قابل استحصال از منابع آبی استان است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha