۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰:۱۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85263547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌ آزاد اسلامی

بوشهر- ایرنا- قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ۲ سال قبل، تنها ۱۰ دفتر تقریب مذاهب در این دانشگاه وجود داشت اما با اهتمام و پیگیری‌های شکل گرفته اکنون ۲۸ دفتر در استان‌های تلفیقی کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سروری مجد شامگاه چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: اکنون حدود ۶۶ هزار نفر از برادران اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل یا فعالیت هستند.

وی بیان کرد: به گمان برخی، اقدام دانشگاه در ایجاد دفتر تقریب مذاهب، چندان ضروری نبود اما دوره اغتشاش‌ها نشان داد که یکی از عوامل حاکم بودن آرامش و عقلانیت در دانشگاه آزاد اسلامی، وجود همین دفاتر و برگزاری کارگاه‌ها بود.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در برگزاری کارگاه‌ها از اساتید به نام اهل سنت و متعهد به نظام شکوهمند اسلامی ایران بهره گرفته می‌شود.

سروری مجد ادامه داد: خطرات اقدامات دشمن در این کارگاه به نحو مطلوبی از زبان خود اهل تسنن بازگو می‌شود که این رویکرد سبب هوشیاری بیشتر جامعه هدف شده است.

وی تاسیس موسسه امامت و مهدویت را دیگر اقدام دانشگاه معرفی و اظهار کرد: ابتدا این مؤسسه در ایام متصل به ولادت مولای متقیان فعالیت داشت اما امروز در ۳۱ استان کشور و واحدهای بزرگ استان تهران و در مجموع ۴۰ موسسه با برنامه‌های فاخر، مشغول فعالیت است.

وی دیگر اقدام دانشگاه آزاد اسلامی را راه اندازی مدرسه‌های سعادت برشمرد و تشریح کرد: این مدرسه‌ها با نیت خالص و مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، به دور از درآمدزایی و براساس طرح ۴+۳ ایجاد شده است تا دوره متوسطه دوم را به دوران دانشجویی پیوند بزند.

سروری مجد افزود: در این طرح، تحصیل افراد در یک سیستم آموزشی کامل دیده شده است و دانش آموزان با اتصال به دانشکده های معارف دانشگاه، مستقیم وارد دانشگاه می شوند که نوعی آموزش تلفیقی خواهد بود.

قائم مقام دانشگاه آزاد تصریح کرد: تاکنون ۱۲ مدرسه دایر شده است که خدمتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به فرهنگ دینی کشور خواهد بود.

سروری مجد همچنین برگزاری رویداد عصر امید را یک اتفاق مهم در دانشگاه دانست و در خصوص فعالیت های استانی دانشگاه عنوان کرد: در این رویداد تمام اقدام‌های فناورانه دانشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت و متعاقب آن دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ایده رویداد ملی عصر امید به صورت ملی و با اشراف به ظرفیت‌های استان، پیشرو در این مسیر بود.

این مقام مسئول تاسیس پردیس دانشگاهی را دیگر اقدام مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر معرفی و افزود: پردیس عسلویه علاوه بر رفع نیاز آموزشی این شهرستان و جذب دانشجو، حلقه واسط و اتصال دیگر دانشگاه های آزاد اسلامی دیگر استان ها به بخش صنعت و به ویژه عسلویه شده که تاکنون از قبل این دانشکده، قراردادهای مهمی منعقد شده است.

وی ادامه داد: مجموع این تلاش‌ها نتایج ارزشمندی را نصیب دانشگاه کرده است که به طور مثال پنج سال پیش بودجه کل دانشگاه آزاد اسلامی پنج هزار میلیارد تومان بوده، اما امروز این رقم به ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که این نشان از توسعه فعالیت‌ها و انجام مطلوب امور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha