۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85263571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان ماهیت ویرانگر جنگ را برای جامعه افشا کنند

سنندج- ایرنا- کارگردان برجسته تئاتر کشور گفت: هنرمندان وظیفه دارند از طریق هنر، ماهیت ویرانگر جنگ را برای جامعه افشا کنند.

قطب الدین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با جنگ اسرائیل و فلسطین که منجر به کشته شدن افراد بی گناه زیادی شده است، اظهار کرد: هنرمندان هم چون دیگر اقشار مردم در مقابل حوادثی که اتفاق می افتد و به ویژه رویدادهایی که همه جامعه را درگیر می کند و بر روح و روان آنها اثر می گذارد، رسالت هایی برعهده دارند.

وی اضافه کرد: بزرگ ترین وظیفه ای که امروز هنرمندان در مقابل حوادث پیش آمده در غزه دارند این است که به خوبی نشان دهند جنگ تا چه حدی وحشتناک و ضد انسانی است.

این کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور با بیان اینکه هنرمندان نباید در زمان جنگ وارد بُعد تبلیغات سیاسی شوند، ادامه داد: در این مواقع باید هنرمندان ماهیت جنگ را افشا و به عبارتی در این زمینه افشاگری کنند.

صادقی با اشاره به اینکه جنگ سازنده نیست بلکه ویرانگر است، افزود: انسان ها شایسته زندگی کردن در آرامش و داشتن فرصت فکر کردن و دنبال کارهای فرهنگی و هنری رفتن هستند نه اینکه به کُشتن یکدیگر بپردازند.

وی با بیان اینکه خودش فردی ضدجنگ و طرفدار صلح است، گفت: اگر در هر جامعه ای صلح وجود نداشته باشد در آن خبری از مدنیت، عشق و هنر هم نخواهد بود.

این کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور که خود چندین نمایش با موضوع جنگ را نویسندگی و کارگردانی کرده است، یادآور شد: در جنگ زن ها و کودکان بی گناه کشته می شوند افزون بر این ستم بزرگی هم به مردها خواهد شد بنابراین باید به دنبال نشان دادن چهره واقعی جنگ باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha