حدود ۱۳۰ سازمان مردم نهاد ایثارگری در کشور فعالیت می‌کنند

مشهد- ایرنا- مدیر کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۱۳۰ سازمان مردم نهاد (سمن) ایثارگری با فعالیت اجتماعی در حوزه جامعه شاهد و ایثارگر در کشور فعالیت می کنند.

رحیم نریمانی روز پنجشنبه در حاشیه "همایش آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور" در مشهد افزود: این تشکل ها در حوزه فعالیت ها و خدمات مربوط به جامعه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ایثارگری کشور فعالیت دارند و اعضای آنها را رزمندگان و خانواده های شهدا و جانبازان کشور تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: به اذعان وزارت کشور، تشکل های مردم نهاد ایثارگری در کنار تشکل های زیست محیطی بیشترین نقش آفرینی را در قالب نهادهای مردمی در کشور ایفا کرده اند.

مدیر کل تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ادارات بنیاد مکلف به هزینه کرد یک درصد از بودجه دستگاه در حوزه مردمی سازی و تشکل های ایثارگری هستند.

نریمانی افزود: در حالی که در جامعه امروز با پدیده گسست نسل ها مواجه هستیم ، رسالت تشکل های ایثارگری در قالب جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب پیوند نسل ها و بیان حقایق انقلاب و دفاع مقدس است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲۸ هزار شهید، ۶۳۵ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس ادامه داد: امیدواریم تشکل های ایثارگری ادامه دهنده راه این اسوه های ایثار، جهاد و شهادت باشند.

به گزارش ایرنا، دبیران ۱۰۰ سازمان مردم نهاد ایثارگری از سراسر کشور در قالب همایش آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور از روز سه شنبه هم اندیشی و کارگاه های آموزشی خود را به مدت سه روز در مشهد آغاز کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha