ساخت و سازهای باغات غیرمجاز تپه تاریخی صحنه قلع و قمع شد

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از اجرای حکم قلع و قمع ساخت و سازهای باغات غیرمجاز در عرصه تپه تاریخی سراب این شهرستان در استان کرمانشاه خبر داد.

«سعید بروشان» روز جمعه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در هفته جاری با دستور ویژه دادستان شهرستان صحنه اجرای حکم قلع و قمع باغاتی که در عرصه تپه تاریخی سراب بدون مجوز احداث شده بودند، اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، افزود: با دستور ویژه دادستان شهرستان صحنه و با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، پاسگاه انتظامی درکه، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صحنه این حکم اجرا شد.

وی ادامه داد: در حوزه حفاظت از آثار تاریخی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، گفت: قطعا با تخریب‌گران و کسانی که به عرصه و حریم آثار تاریخی شهرستان تعرض کنند بدون مماشات با پشتوانه دستگاه قضایی برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی متعلق به همه مردم است، افزود: باید همه توان خود را به کار بگیریم که آثار تاریخی به عنوان امانت در دست ما است را به درستی حفاظت و به نسل‌ها آینده انتقال دهیم.

بروشان تاکید کرد: مردم به عنوان مالکان آثار تاریخی باید در کنار ما به حفاظت از این آثار کمک کنند و اجازه تعرض به آثار تاریخی را ندهند و با ارسال گزارشات مردمی ظرفیت‌های قانونی را برای برخورد با تخریب کنندگان یاری دهند.

شهرستان صحنه از پتانسیل های گردشگری و تاریخی زیادی همچون دربند صحنه و تنها گوردخمه ۲ طبقه ایران برخوردار است.

صحنه با جمعیتی بالغ بر ۷۷ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha