غربالگری بینایی برای بیش از۸۹ هزار کودک در استان اصفهان انجام شد

اصفهان - ایرنا - معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان از غربالگری بینایی۸۹ هزار و ۷۸۵ کودک سه تا ۶ ساله و غربالگری شنوایی بیش از ۲۴ هزار و ۸۰ نوزاد شیرخوار در ۶ ماه نخست سالجاری در این استان خبر داد.

سمیه کریمی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات بهزیستی استان اصفهان در مورد کاهش معلولیت‌ها، اظهار کرد: نیمه اول امسال در استان اصفهان برای ۲ هزار و ۲۹۴ نفر مشاوره ژنتیک برای کاهش و پیشگیری از معلولیت صورت گرفت زیرا ژنتیک می‌تواند عامل بین ۴۰ تا ۵۰ درصد معلولیت‌های همچون عقب ماندگی، ناشنوایی، نابینایی و اختلال جسمی و حرکتی باشد.

وی با اشاره به اینکه علم ژنتیک نسبت به دیگر شاخه‌های پزشکی جدیدتر و سرعت پیشرفت آن زیادتر است، افزود: بالا رفتن سن ازدواج و بارداری و هم چنین شیوع ازدواج فامیلی در کشور و آمار معلولیت‌های ژنتیکی، اهمیت مشاوره ژنتیک و نقش آن درپیشگیری از معلولیت نمایان می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس به‌روزرسانی دانش ژنتیک در زمینه ژنتیک بالینی و آزمایش‌های ژنتیک سبب ارتقای خدمت در شبکه گسترده مشاوره ژنتیک در کشور می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با توجه به اهمیت بیماریهای با منشاء ژنتیک « دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها » به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان با توجه به ضرورت اقدام به برگزاری دوره‌های بازآموزی برای پزشکان و کارشناسان شاغل در مراکز مشاوره ژنتیک کرده است که این سمینار با محور ارزیابی بالینی و ژنتیکی اختلالات نروماسکولار(بیماری عصبی)، بیماری چشم و گوش، سرطان‌ها، سقط و ناباروری ، عقب‌ماندگی ذهنی و همچنین روش‌های جدید تشخیص بیماری‌های ژنتیکی برگزار شد.

دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها ۲۶ و ۲۷ مهر امسال در اصفهان برگزار شد .

استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار معلول ذهنی دارد که از این تعداد سه درصد دارای معلولیت ذهنی بسیار شدید هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha