۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85263879
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

غربالگری بانوان رشتی در قالب پویش سراسری سرطان معتمد

رشت - ایرنا - پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی امروز پنجشنبه با برنامه غربالگری رایگان سرطان شایع بانوان رشت در این شهر راه‌اندازی شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده سرطان معتمد و دبیر پویش یاد شده امروز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این پویش همزمان با ماه اکتبر (نهم مهر تا نهم آبان) با عنوان ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان راه اندازی شده و امسال پنجمین سال متوالی اجرای این طرح است.

دکتر راحله انوری، ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان را از اهداف برگزاری این پویش عنوان کرد و افزود: با برنامه هایی ترویجی در راستای فرهنگ سازی در سراسر کشور برای ارتقاء آگاهی بانوان تلاش می شود.

وی خاطر نشان کرد: بدین منظور برنامه‌های پویش، موضوع غربالگری و آموزش‌های عمومی به مردم از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و امسال ویژه تر بدان می پردازیم.

دکتر انوری با بیان اینکه پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد در گیلان (رشت) با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و بهشت خدمت در حال انجام است، اضافه کرد: سال های گذشته نیز با همکاری سازمان ها و ارگان هایی از جمله نیروی دریایی و ارتش به مراکز و مناطق محروم کشور سفر کرده ایم.

وی با تشریح خدمات رایگان به بانوان در اجرای این پویش به معاینات تخصصی توسط متخصصان جراحی پستان اشاره کرد و افزود: ماما، پرستار، رادیولوژیست و متخصصان زنان در این پویش برای ارائه خدمات حضور دارند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده سرطان معتمد با بیان اینکه بانوان در این پویش به صورت رایگان ماموگرافی و سونوگرافی می شوند، اظهار کرد: سونوگرانی در محل اجرای این پویش در دبیرستان شهید بهشتی انجام می شود ضمن اینکه ماموگرافی نیز طی هماهنگی با یکی از بیمارستان های شهر رشت صورت می گیرد.

وی با اشاره به ارائه آموزش به ۳۰۰ نفر از ماماهای گیلان با موضوع معاینه صحیح و بیماری‌های مرتبط با پستان در حدود ۱۰ روز گذشته اشاره کرد و افزود: این گروه پس از انجام معاینه بانوان در مراکز بهداشتی استان، ۲۵۰ نفر را به این پویش ارجاع دادند که در مدت ۲ روز تحت معاینات تخصصی‌تر قرار می گیرند.

دکتر انوری با بیان اینکه پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بیش از ربع قرن در حوزه سرطان پستان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این پژوهشکده در حوزه درمان، پژوهش و آموزش فعال است.

علاوه بر غربالگری بانوان شهر رشت خدمات دیگر پزشکی از سوی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و بهشت خدمت طی امروز و فردا در گیلان اجرا می شود.

مسئول قرارگاه بهشت خدمت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) نیز با بیان اینکه این طرح با عنوان جهادگر بسیجی شهید امیر محمد اژدری به اجرا درآمده است، گفت: نیروهایی از ۲ قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و بهشت خدمت طی ۲ روز در این استان خدمات پزشکی را به مردم ارایه می دهند.

سید حسن سید احمدی با اشاره به حضور ۲۲ تیم تخصصی در حوزه دندانپزشکی، اطفال و داخلی و قلب در گیلان اظهار کرد: ۶ هزار نفر در ۲ روز از خدمات گروه های جهادی بهره مند می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha