۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85263880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین اخبار قضایی و انتظامی چهارمحال و بختیاری
عکس تزئینی است

شهرکرد -ایرنا- دستگیری کارمند متخلف، اجرای طرح برخورد با رانندگان بدون گواهینامه و کشف کالای قاچاق از مهمترین اخبار قضایی و انتظامی چهارمحال و بختیاری در روز پنجشنبه ۲۷مهرماه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری، بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان در استان گفت: کارمند متخلف یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد.

افشین یوسفی افزود: با تلاش و همت سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در استان، کارمند متخلف یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه به اتهام اخذ رشوه دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

وی گفت: برخورد با مدیران و کارکنان متخلف در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

برخورد با رانندگان بدون گواهینامه

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح برخورد با رانندگان بدون گواهینامه در استان خبر داد و گفت: در این طرح ضمن توقیف خودرو، راننده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا از معاونت اجتماعی انتظامی چهارمحال و بختیاری، سرهنگ سید غلامعلی نوربخش با اعلام این خبر افزود: به استناد ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی «هر فرد بدون گواهینامه رسمی ‌به رانندگی یا تصدی وسایل موتوری که مستلزم داشتن گواهینامه مخصوص است اقدام کند و همچنین هر فرد که به موجب حکم دادگاه از رانندگی وسایل نقلیه موتوری ممنوع باشد، رانندگی کند، برای بار اول به حبس تعزیری تا ۲ ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر ۲مجازات محکوم می‌شود و در صورت ارتکاب مجدد، ۲ ماه تا ۶ ماه حبس در انتظار این افراد خواهد بود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری در ادامه به ایمن‌سازی محل تصادف به عنوان وظایف رانندگان بعد از تصادف اشاره کرد و گفت: برابر ماده ۸۷ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، راننده هر وسیله نقلیه‌ای که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت شود، موظف است وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف ساخته و با نصب علایم ایمنی هشدار دهنده (در روز مثلث احتیاط و در شب چراغ یا مشعل الکتریکی)، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از وقوع حادثه آگاه سازد و تا هنگامی که تشریفات مربوط به‌رسیدگی از سوی راهنمایی و رانندگی و پلیس راه پایان نیافته از تغییر وضع وسیله نقلیه یا صحنه تصادف خودداری کند و اقدام به انتقال مجروحان به مراکز درمانی کند.

کشف کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در استان

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بخیتاری از کشف کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان بروجن خبر داد.

سرهنگ محمد سعید یاری افزود: ماموران کلانتری ۱۱ بروجن در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل جاده‌های استان، یک دستگاه خودرو سواری پژو حامل بار قاچاق که به صورت بدون صاحب بود را شناسایی و با هماهنگی قضایی توقیف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۵۰ ثوب لباس زنانه خارجی قاچاق بدون مدارک و مجوز قانونی را کشف کردند که در این خصوص ضمن تشکیل پرونده، متهم به مرجع قضایی ارسال شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد تا همواره به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق، از خرید و استفاده از کالاهای قاچاق خودداری کنند و موارد مشکوک را نیز به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۵۵۴ طاقه پارچه قاچاق در جاده لردگان به بروجن

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف ۵۵۴ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۱۲۰میلیارد ریال خبر داد

سردار منوچهر امان‌اللهی افزود: در ادامه روند مبارزه با معضل قاچاق کالا ماموران امنیت انتظامی امنیت اقصادی استان از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محور لردگان به بروجن مطلع شدند و با برنامه‌ریزی انجام شده، خودرو متوقف شد و محموله پارچه‌های خارجی قاچاق بدون بارنامه و مجوز گمرکی که از استان‌های جنوبی کشور بارگیری و قصد انتقال به تهران را داشتند، کشف شد.

وی اظهار داشت: راننده خودرو و سرنشین در این رابطه دستگیر و پس از تشکل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است که برخی از محورها از جمله بروجن به لردگان یک جاده ترانزیتی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha