رئیس بسیج مستضعفین: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درونزا و دانش‌ بنیان است

اصفهان_ایرنا_ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درونزا، مردم پایه و دانش بنیان است که عدالت و توزیع عادلانه ثروت را دنبال می‌کند و می‌تواند زمینه تحقق موفقیت‌های بزرگ برای کشور را رقم بزند.

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در تالار شهرک شهید منتظری افزود:

اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار با حضور مردم و تاکید بر حضور قشر تحصیل‌ کرده و اقتصاد دانش بنیان، در یک مسیر رو به جلو شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان اکنون بیستمین اقتصاد بزرگ دنیاست ولی از نظر مولفه‌های اقتصادی، ظرفیت‌های بسیار بیشتری دارد و هفت درصد از ظرفیت اقتصادی بالقوه دنیا در این سرزمین است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در صورت استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم جایگاه بسیار بالاتری در دنیا داشته باشیم و همانطور که کشورمان از نظر دفاعی در جهان صاحب سبک است، در زمینه اقتصاد نیز می‌تواند در جهان مطرح باشد.

سلیمانی یادآور شد: موقعیت جغرافیایی و هم‌مرزی ایران با ۱۶ کشور و قرار گرفتن بین مدارهای ۳۲ تا ۳۸ درجه که بهترین موقعیت برای تولیدات محصولات کشاورزی است، در کنار پهناوری سرزمینی، ویژگی‌های منحصر بفردی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است که باید از آن بخوبی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر مجموع انرژِی نفت و گاز در رُتبه نخست جهان و از نظر نیروی انسانی رتبه سومین کشور از نظر تعداد مهندس را دارد و این موارد می تواند زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد.

سردار سلیمانی در بخش دیگر سحنان خود با اشاره به راهبرد اقتصاد مقاومتی ملت ایران که می‌تواند با تمسک به فرهنگ غنی ایثار و شهادت شکل بگیرد به اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: مواجهه بین اسلام و غرب ریشه‌های طولانی و تاریخی دارد و برای شناخت ابعاد حوادث امروز در فلسطین اشغالی بابد بدنبال سابقه تاریخی آن باشیم.

وی ادامه داد: گسترش اسلام در شرق با مواجهه جدی روبه‌رو نشد ولی در غرب هرچند اسلام اسپانیا را تسخیر کرد اما مقابله‌ای با اسلام در غرب تدارک دیده شد که در مقطعی توانست گسترش اسلام را متوقف و مساجد آنجا را تبدیل به کلیسا کند اما اگر دقت کنیم صهیونیسم اداره این ماجراها را بر عهده داشته است هرچند به ظاهر در جنگ‌های صلیبی نزاع بین مسلمانان و مسیحیان رُخ داده بود.

رئیس بسیج مستضعفین تصریح کرد: جنگ‌های صلیبی ۲۷۰ سال طول کشید و در مرحله نخست یک میلیون سربازان صلیبی به سرزمین فلسطین حمله‌ور شدند و در مقطعی بیش از ۴۰ سال بیت‌المقدس در اشغال صلیبیون بود تا سرانجام "صلاح‌الدین ایوبی" فلسطین را بازپس گرفت.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: هدف صهیونسیم نابودی جبهه اسلام بوده و هست، از این رو فلسطین را که محل تولد ادیان الهی بود، برای رسیدن به این هدف برگزیدند که بتوانند تا قلب جهان اسلام پیش بروند و قبله اول مسلمانان را اشغال کنند، از این رو امام خمینی در خرداد ۴۲ لزوم مقابله با رژیم صهیونیستی را بیان کردند و رهبر انقلاب نیز حل مساله فلسطین را از اولویت‌های جهان اسلامی می دانند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی مسیر مقابله با رژیم صهیونیستی را تغییر داد و موجب بیداری مسلمانان و شکل گیری جبهه مقاومت شد و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی تفکر عاشورایی و علوی را به جبهه مقابله با صهیونیسم وارد کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، امروز در اصفهان برگزار و در جریان آن به واحدهای تولیدی مُنتخب استان نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی و خدماتی و هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی است.

۸۰۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان اصفهان بصورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۵۰ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کردند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha