معاون صدا و سیما: «طوفان‌الاقصی» زمینه‌ساز خیزش افکار عمومی در جهان شد

اصفهان- ایرنا- معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: عملیات «طوفان‌الاقصی» زمینه‌ساز خیزش افکار عمومی در جهان است بطوریکه در کشورهای مختلف، راهپیمایی‌هایی برای حمایت از مردم فلسطین و علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسن عابدینی روز پنجشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین«تحلیل مسائل خاورمیانه» که از طریق فضای مجازی و توسط دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، افزود: امروز شاهد وحدت جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی هستیم و وحدت امت اسلامی و گروه‌های فلسطینی افزایش یافته است.

وی، طوفان‌الاقصی را بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی در طول ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین دانست که بر «تل‌آویو» تحمیل شد و گفت: اتفاقی که در این عملیات برای رژیم صهیونیستی رُخ داد، قابل جبران نیست و شیرازه قدرت نظامی و امنیتی آن را از هم پاشید.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی در زمان حاضر توان لازم را دارد و امید و خون تازه‌ای در شریان‌های آن دمیده است، اضافه کرد: جبهه مقاومت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ و توانایی‌های موجود به منافع رژیم صهیونیستی ضربه بزند و از طرفی از امت اسلامی نیز انتظار دارد که از طریق رسانه‌ای و فکری و برپایی راهپیمایی از آنها حمایت کنند.

از بین رفتن هیمنه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی

معاون امور استان‌های صدا و سیما با تاکید بر اینکه هیمنه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی از بین رفته است، تصریح کرد: «انتفاضه سنگ" مقاومت اسلامی اکنون به «انتفاضه موشک» تبدیل شده است و می‌تواند در این مسیر حرکت کند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سه نهاد بزرگ اطلاعاتی و امنیتی دارد، تاکید کرد: در پانزدهم مهر امسال همه این نهادها فریب خوردند و متوجه نشدند که چنین عملیات بزرگی طراحی شده است بطوریکه نیروهای مقاومت اسلامی توانستند شیرازه قدرت رژیم صهیونیستی را از بین ببرند و با برداشتن موانع پیش پای خود از جمله «دیوارهای جداسازی نژادی» تا ۴۰ کیلومتر نیز پیش رفتند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نه‌تنها به مسلمانان بلکه به مسیحیان نیز رحم نمی‌کند، تصریح کرد: بیمارستان «المعمدانی» غزه تنها بیمارستان مسیحی در این منطقه است که بسیاری از زنان و کودکان به تصور اینکه این مکان بدلیل بیمارستان بودن و تعلقش به مسیحیان مورد حمله قرار نمی‌گیرد به آنجا پناه بردند اما دیدیم که این مرکز درمانی نیز بمباران شد.

دروغ پراکنی و افزایش خشونت، ۲ شگرد اصلی رژیم صهیونیستی

معاون امور استان‌های صداوسیما با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی این روزها ۲ شگرد اصلی را دنبال می‌کند، گفت: ابتدا آنها تلاش می‌کنند که دروغ پراکنی را بسرعت زیاد انجام دهند بعنوان مثال ابتدا گفتند که نیروهای حماس چند کودک را در شهرک های صهیونیست نشین سر بریدند در حالی که دروغ بودن این ادعا محرز شد یا اینکه به دروغ گفتند بیمارستان غزه توسط جهاد اسلامی منفجر شد است در حالی که موشک هایی که در اختیار این نیروها قرار دارد، اینقدر پُرقدرت نیست که چنین ویرانی ایجاد کند.

عابدینی، شگرد دوم رژیم صهیونیستی را «افزایش خشونت» دانست و افزود: آنها این شگرد را با این هدف در پیش گرفته‌اند که به زعم آنها، رهبران مقاومت اسلامی در برابر این خشونت‌های شدید، عقب نشینی کنند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به حقوق بین الملل پایبند نیست و شروع به بمباران و ترورهای کور می کند، تصریح کرد: به گفته مقامات این رژیم، مهاجرت معکوس در بین آنها اتفاق افتاده و همچنین در چهار سال گذشته دچار بحران سیاسی شده اند.

وی با اشاره به اینکه مذاکره‌هایی که با هدف عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان در حال انجام بود نیز پس از طوفان الاقصی متوقف شد، افزود: همه رشته هایی که رژیم صهیونیستی و امریکا در این سال ها تنیده بودند، پنبه شد.

عابدینی همچنین گفت: پیش بینی رهبر معظم انقلاب این است که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و ارزیابی میدانی مقاومت اسلامی از منطقه و برآوردهای رژیم صهیونیستی نیز نشان می‌دهد که این رژیم در بدترین حالت ممکن قرار دارد.

عابدینی با بیان‌اینکه مقامات رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند ۲ بار که یهودیان تشکیل دولت دادند در کمتر از ۸۰ سال فروپاشید و اکنون این دلهره را دارند که در این رژیم نیز چنینی اتفاقی بیفتد، ادامه داد: معتقدیم در این مرحله هم دولت صهیونیستی به ۸۰ سالگی نمی رسد.

وی با اشاره به برخی از وقایع تاریخی که در سرزمین اشغالی در ۷۵ سال گذشته افتاده است، اشاره کرد و گفت: عده ای این بحث را مطرح کردند که طوفان الاقصی، مظلومیت فلسطینی ها را زیر سووال برد در حالی که همانطور که ما در دوران دفاع مقدس سرزمین هایی از کشورمان که به تصرف رژیم بعث درآمده بود را در عملیات مختلف آزاد کردیم، طوفان الاقصی نیز عملیاتی برای آزادسازی بخش هایی از سرزمین اسلامی بود که در تصرف رژیم صهیونیستی است و ۷۵ سال از عمر اشغالگری آن می‌گذرد.

عابدینی با بیان اینکه از پنجم شهریور تا پنجم مهر امسال رژیم صهیونیستی ۱۰ عملیات در کرانه باختری و ۱۷ عملیات در غزه انجام داد، افزود: چرا این ۲۷ عملیات دیده نشد در حالیکه بر اثر آنها تعدادی از مردم فلسطین به شهادت رسیدند بنابراین اینکه عده‌ای تصور می کند که فلسطینی ها این بار خودشان حمله کردند و مظلومیت آنها زیر سوال رفته، یک مغلطه است.

بازدارندگی راهبردی فلسطین

وی همچنین با اشاره به اینکه فلسطین به بازدارندگی راهبردی رسیده است، تصریح کرد: آنها به این درک رسیده‌اند که مذاکره هایی که در ۴۰ سال گذشته با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، سودی به همراه نداشته است.

عابدینی به مذاکرات «یاسر عرفات» با رژیم صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: در زمان حاضر اسناد موجود حکایت از این دارد که یاسر عرفات، ترور شیمیایی شده و مذاکره هایی که بعد از او هم با رژیم صهیونیستی صورت گرفته، راه به جایی نبرده است و فلسطینی‌ها به این نتیجه رسیده اند که رژیم صهیونیستی با قدرت گیری مقاومت رو به نابودی می‌رود.

معاون امور استان های صداوسیما درباره مواضع احتمالی عربستان سعودی در قبال مسائل منطقه نیز گفت: عربستان در جنگ ۳۳ روزه اعلام کرد که ماجراجویی حزب الله باعث آغاز جنگ شد اما اکنون اعلام کرد که رژیم صهیونیستی، مقصر اتفاقات اخیر در غزه بوده که(چنین موضعی) اتفاق خوبی است.

عابدینی اضافه کرد: سیاست ایران در تعمیق روابط با همسایگان، گسترش وحدت اسلامی و شرکت در نشست های بین المللی مانند «بریکس» و «شانگهای» راهبرد کشورمان در چنین مسائلی در منطقه را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم که عربستان مانند ایران رفتار کند، ادامه داد: اما اینکه عادی سازی عربستان با رژیم صهیونیستی متوقف و دچار مسائل اخیر شده است، اهمیت زیادی دارد.

عابدینی خاطرنشان کرد: روسیه و چین نیز نسبت به رژیم صهیونیستی انتقاد می کنند و حتی روسیه، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت حماس را وتو کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی آنقدر به بازدارندگی راهبردی رسیده که نیازی به دخالت جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: مردم غزه و مقاومت اسلامی که از دید رژیم صهیونیستی ضعیف ترین حلقه مقاومت بودند در عملیات طوفان‌الاقصی، هیمنه شکست ناپذیری صهیونیست ها را درهم شکستند.

وی همچنین گفت: جامعه جهانی در چنین شرایطی باید فشار بیاورد تا زمینه آزادی ۶ هزار زندانی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی فراهم شود، محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه پایان یابد، به مسجدالاقصی هتک حرمت نشود و شهرک سازی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی متوقف شود.

عابدینی با بیان‌اینکه لازم است همه این موارد در جهاد تبیین برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود، تاکید کرد: ما باید از دید انسانی، حقوق بشری و اسلامی تلاش کنیم تا زمینه خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین اشغالی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهر برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات«طوفان الاقصی» را از غزه(جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha