توقف تروریسم صهیونیستی در فلسطین یکپارچگی جهان اسلام را می‌طلبد

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنرانان در همایش فلسطین در پاکستان تداوم جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه را محکوم و تاکید کردند: حفاظت از قدس شریف و دفاع از فلسطینیان مظلوم وظیفه مسلمانان است و توقف اقدامات تروریستی اسرائیل یکپارچگی جهان اسلام را می‌طلبد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، همایش فلسطین و روشنگری جنایات اسرائیل در غزه با حضور رهبران ارشد احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان به میزبانی سفارت فلسطین در اسلام‌آباد برگزار شد.

احمدجواد ربعی سفیر فلسطین در پاکستان، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر اسبق پاکستان، خانم عُظمه گل فعال حقوق فلسطین، علی محمد خان از حزب تحریک انصاف پاکستان و برخی از چهره‌های سیاسی و مذهبی از جمله شرکت کنندگان در همایش فلسطین بودند.

سخنرانان خروش مسلمانان جهان و ملت‌های آزادیخواه در حمایت از فلسطین و علیه تهاجم رژیم صهیونیستی را تحسین برانگیز دانسته و تاکید کردند: دشمن شناسی نیاز امروز مسلمانان است و باید بدانیم که وحشی گری های امروز دشمن صهیونیستی از پشتیبانی بی شرمانه آمریکا و متحدانش از این رژیم غاصب ناشی می‌شود.

توقف تروریسم صهیونیستی در فلسطین یکپارچگی جهان اسلام را می‌طلبد

آنان از دولت پاکستان خواستند تا ضمن تعهد به خواست و مطالبه مردم مبنی بر مخالفت سرسختانه با هرگونه توطئه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به پشتیبانی فوری از مردم فلسطین و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اقدام کند.

شخصیت‌های پاکستانی گفتند: تمام اقشار جامعه پاکستان، احزاب و نیروهای سیاسی کشور مانند کوه و استوار در کنار برادران و خواهران فلسطینی ایستاده‌اند و از نبرد فلسطینیان به ویژه عملیات طوفان الاقصی با قدرت حمایت می‌کنیم.

سفیر فلسطین در پاکستان با قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت‌های اسلامی از مردم فلسطین و ابراز همبستگی با شهدای غزه، گفت: آمریکایی‌ها و اروپا در حالی از اسرائیل حمایت می‌کنند که هزاران نفر از مردم فلسطین، زنان و کودکان در بمباران‌ و حملات نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهادت رسیدند.

توقف تروریسم صهیونیستی در فلسطین یکپارچگی جهان اسلام را می‌طلبد

احمد جواد افزود: نهادهای به اصطلاح حقوق بشری در جهان و سازمان های دموکراتیک چرا در مقابل تهاجم اسرائیل و اقدامات توهین آمیز نیروهای این رژیم در بیت المقدس سکوت کرده‌اند؟ چنین دوگانگی و ریاکاری غرب از سوی فلسطینیان هرگز قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: حمایت مستمر کشورهای اسلامی، ملت‌های منطقه از جمله پاکستان از حقوق فلسطین و آزادی بیت المقدس قوت قلب برای فلسطینیان است.

نخست وزیر اسبق پاکستان نیز طی سخنانی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم و بر اهمیت اقدامات هماهنگ جهان اسلام برای دفاع از فلسطینیان و ممانعت از تهاجم اسرائیل تاکید کرد.

شاهد خاقان عباسی اظهار داشت که مردم پاکستان هرگز خیانت به فلسطین به صورت برقراری روابط با اسرائیل را تحمل نمی کنند و ما مقابل هرگونه فشار خارجی یا تحرکات داخلی مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل تسلیم نخواهیم شد.

وزیر خارجه پاکستان روز گذشته در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در جده قتل عام هزاران نفر در غزه ناشی از تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: جامعه جهانی باید رژیم اسرائیل را به خاطر جنایاتش علیه فلسطینیان پاسخگو کند.

احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان قرار است امروز در برخی از شهرها از جمله اسلام‌آباد در محکومیت جنایات ادامه‌دار اسرائیل در نوار غزه به ویژه حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی تظاهرات برپا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha