کم‌فروشی در خراسان جنوبی به ۲۶ درصد کاهش یافت
عکس آرشیوی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: با بازرسی‌های مختلف از واحدهای تولیدی و بازار در یک سال اخیر کم‌فروشی واحدها از ۴۱ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی دستورانی روز پنجشنبه در همایش نکوداشت هفته استاندارد و یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: طی ۱۰ ماه گذشته به عنوان نماینده تولیدکننده و مصرف کننده با انجام ۲ هزار و ۶۶ مورد بازرسی ۶۷۰ کالای غیراستاندارد در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت استانداردها موجب شده که مردم از آرد با کیفیت استفاده کنند گفت: واحدهایی که در زمینه استاندارد مشکل دارند برای رفع آن به شرط رعایت حقوق مردم آماده هر گونه همکاری هستیم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۶۷ درصد واحدهای مشمول استاندارد اجباری را به ۵۴ درصد رساندیم و ۴۱ درصد کم‌فروشی واحدها را به ۲۶ درصد کاهش دادیم.

وی ۳۷۰ مورد بازرسی از شهربازی‌ها، صدور ۴۷۸ گواهینامه برای آسانسورهای موجود و نظارت بر ۱۱۰ آسانسور دستگاه‌های دولتی را از دیگر اقدامات برشمرد.

کم‌فروشی در خراسان جنوبی به ۲۶ درصد کاهش یافت
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت کویر تایر که در این مراسم تجلیل شد نیز با بیان اینکه تولیدات این کارخانه در آستانه ورود به کشورهای اروپایی است گفت: استاندارد یکی از ضروری ترین مسائل در جامعه است.

سید محمدحسین زینلی تصریح کرد: استاندارد باعث ایجاد اعتماد در جامعه می‌شود لذا نقش کلیدی و حساس در بخش تولید دارد.

وی افزود: استانداردسازی کالا سبب حمایت از مصرف کننده و تولید کننده می‌شود که باید همواره مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت تروند زعفران قاینات هم با اشاره به اینکه رعایت رابطه بین فناوری، علم و تولید سبب افزایش کیفیت کالاهای تولیدی می‌شود گفت: اگر زنجیره تولید به طور کامل کنترل و مدیریت شود، تولید کالا براساس رعایت شاخص‌های استاندارد انجام خواهد شد.

محسن احتشام خواستار تدوین استانداردهای نوآورانه و دانش بنیان برای تسهیل در صادرات کالاها شد و افزود: محصولات تولیدی ما به خارج از کشور صادر می‌شود که علت موفقیت آن رعایت استانداردهای ملی و بین المللی است.

در این مراسم مدیران عامل واحدهای تولیدی کویر تایر بیرجند و تروند زعفران قاینات به عنوان واحدهای نمونه به لحاظ رعایت شاخص‌های استاندارد تجلیل شدند.

۲۲ مهر در تقویم رسمی کشور روز جهانی استاندارد است و مراسم نکوداشت هفته استاندارد امروز با حضور جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان در سالن شهید رجایی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha