۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85264057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه و فضای مجازی قوی ترین ابزار دشمن در جنگ ترکیبی است

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین گفت: رسانه و فضای مجازی در شرایط کنونی به قوی ترین ابزار دشمنان جمهوری اسلامی در جنگ ترکیبی بدل شده است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل مرادی روز پنجشنبه در دوره آموزشی جنگ ترکیبی با موضوع "امنیت ملی و فضای مجازی" که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین همراه بود، افزود: برخی از تاکتیک های رسانه در جنگ ترکیبی شامل ترولینگ اینترنتی (سعی بر ایجاد درگیری، ضدیت، و مشاجره)، پویش‌های اطلاعاتی و شبکه های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی جنگ ترکیبی، بی ثبات کردن دشمن و رقیب است، اضافه کرد: در این روش اطلاعات تسلیحاتی شده و برای بی ثباتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته بی ثباتی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد که مهمترین آن شامل قطبی سازی محیط برای ایجاد ناآرامی اجتماعی،‌ پرورش بی اعتمادی نسبت به نهادها و اقدامات است.

به گفته مرادی، با کمک جنگ رسانه ای، تصویر یک دولت می تواند توسط گروه های متخاصم (دشمن) تخریب شود، حتی ممکن است اطلاعات در رسانه های اجتماعی دستکاری و آلوده شود و واقعیت به شکل کلی از بین برود.

این مسوول با بیان اینکه شبکه های اجتماعی می توانند ادراکات را شکل داده و جوامع را باز طراحی کنند، تصریح کرد: شبکه اجتماعی قادر است حساسیت ها را افزایش داده و واکنش ها را در جوامع خشن و سخت تر کند، به طور کلی هر چیزی می تواند از طریق رسانه‌های اجتماعی به واقعیت تبدیل شود و جامعه می تواند بخشی از این شبیه سازی یا دنیای مصنوعی باشد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های کنترل نشده و لجام گسیخته شبکه های اجتماعی باعث شده به واسطه اقدامات دشمن حس اعتماد مردم نسبت به جامعه و سایر گروه های جامعه از بین برود.

مرادی، حقیقت را نخستین قربانی جنگ رسانه ای دانست و افزود: بر همین اساس همواره حقیقت یا بخشی از آن به دلیل تبلیغات و سانسور سرکوب یا تحریف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha