نکونام: اگر ۳ امتیاز هم به ما می‌دادند شرایط بهتری داشتیم/ سرباشگاه و تیم ما بی‌کلاه ماند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر در یک بازی ۳ امتیاز هم به ما می‌دادند شرایط بهتری داشتیم و الان هم یک باخت با اشتباه داوری داریم. ضرر برای ما است و سودش برای رقیبان ما است.

به گزارش ایرنا، جواد نکونام امروز (پنجشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار اظهار داشت: به دلیل زمان تمرین و رفت آمد تاخیر در نشست خبری به وجود آمد که به خاطر آن عذرخواهی می‌کنم. برای موفقیت در بازی فردا باید تمرکز کامل را مثل سایر مسابقات داشته باشیم تا بتوانیم به هدفمان برسیم و در مسابقه موفق باشیم.

وی افزود: قطعا بازی مقابل هوادار سخت است و برای موفقیت در چنین دیدارهایی باید تمرکزمان را حفظ کنیم. باید با بالاترین تمرکز به زمین برویم تا به هدفمان برسیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد حضور هواداران در این مسابقه تاکید کرد: خوشحالم هواداران را کنارمان می‌بینم. از روز اول حضورم در استقلال گفتم که مدیون آنها هستم؛ چه در زمان حضورم در استقلال و چه وقتی که نبودم همیشه لطف آنها شامل حال من شد.

وی همچنین در مورد استفاده از بلانکو و اینکه برای استفاده از او باید قراردادش کم شود تا بتوانید از این بازیکن استفاده کنید؟ گفت: به چنین بازیکن با کیفیتی نیاز داریم به خصوص الان که کمبود بازیکن هم داریم. علاوه بر او اگر قرارداد امید حامدی‌فر ثبت شود، در مجموع فهرست ما متشکل از ۱۸ بازیکن می‌شود. ۲ نفر که دروازه‌بان هستند و در کل ۱۶ بازیکن داریم.

نکونام تاکید کرد:‌ ابتدای فصل وقتی به استقلال آمدم تاکید داشتم که بتوانیم تیم پرمهره داشته باشیم و فهرست تیم از بازیکنانی تکمیل شود که بتوانند به ما کمک کنند.

سرمربی استقلال اضافه کرد: قابل پیش‌بینی بود که با توجه به برنامه تیم امید، لیگ قهرمانان، تیم ملی بزرگسالان و وقفه‌های موجود لیگ سخت می‌شود. هر تیمی بیشتر بازیکن داشته باشد، موفق‌تر است.

وی یادآور شد: درباره بلانکو صحبت‌هایی با مدیرعامل باشگاه داشتم و هنوز نتوانستیم قراردادش را ثبت کنیم. درباره کاهش قراردادها نیز بازیکنان خودشان تصمیم گیرنده هستند. مدیریت باشگاه با آن‌ها صحبت کرده و شرایط را برای آن‌ها تشریح کرده است. نکاتی است که مدیریت و خود باشگاه باید تصمیم بگیرد. چه شرایطی را فراهم کنند تا بتوانیم از بازیکنان استفاده کنیم. امیدوارم شرایط طوری فراهم شود که به استقلال کمک شود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

نکونام ادامه داد: اگر بنابر کم کردن یک یا دو امتیاز به خاطر هزینه بود، من مشکلی ندارم که برگردیم اول فصل؛ می‌دانم نمی‌شود اما مثال می‌گویم. برمی‌گشتیم اول فصل تا بتوانیم تمام بازیکنانمان که می‌خواهیم بگیریم، حتی سه امتیاز هم کم کنند مشکلی نیست چرا که در طول فصل می‌توان جبران کرد ولی دیگر دیر شد و متاسفانه ما تا نیم فصل دستمان خالی است. از روز اول هم گفتم بازهم می‌گویم که این بازیکنان بهترین هستند. ما با ۱۳ بازیکن هم باشیم، می‌رویم و زحمت می‌کشیم. وظیفه خود را در قبال این هواداران که صاحبان اصلی باشگاه هستند انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را در هر بازی داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: باز هم می‌گویم اگر بنا به کم کردن یک دو یا ۳ امتیاز به خاطر قراردادها باشد که من موافق هستم که برای ما هم رخ بدهد. همین طور به خاطر اشتباهات داوری سه امتیاز از ما کم شده و مشکلی نیست. وقتی بازیکن داشته باشید، در طول فصل می‌توانید این را جبران کنید. در ۳۰ بازی می‌توانید این سه امتیاز را جبران کنید، یک امتیاز که خیلی راحت است. اگر تخلفی صورت گرفته باید همه مثل هم باشند. روز اول هم گفتم سرباشگاه و تیم ما بی‌کلاه ماند و ضرر کردیم ولی تصمیماتی است که مدیریت باشگاه گرفته است. 

وی افزود: با مدیرعامل باشگاه هم جلساتی داشتیم و تصمیماتی است که گرفته شده. الان هم زمانی نیست که بخواهیم در این باره صحبت کنیم. بنابراین شد که تا نیم فصل ادامه بدهیم و آن زمان تیم را تقویت کنیم. بازهم امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم ۳ یا ۴ بازیکن بگیریم که بتوانند به تیم کمک کنند که شرایط ما و بازیکنانمان از وضعیتی که از اول فصل داشتیم جدا شود. اینکه تیمی خلاف می‌کند، نه وظیفه‌ام است و نه من ورود می‌کنم، ولی باشگاه، فدراسیون فوتبال و مراجعی که که باید رسیدگی کنند، پیگیری می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. با حرف و صحبت ماهم چیزی تغییر نمی‌کند و ما باید حواسمان به کار و برنامه خودمان باشد تا بتوانیم تیم و هوادارانمان را خوشحال کنیم.

نکونام خاطر نشان کرد: باید از پیشکسوتان و بزرگان باشگاه استقلال بابت حمایت و بیانیه اعتراضی به مشکلات داوری تشکر کنم. این نشان می‌دهد باشگاه، تیم و شرایطی که استقلال دارد همیشه برای آن‌ها مهم است. برای دفاع از حق استقلال است تا تیم شرایط خوبی داشته باشد. آقایان روشن، جباری، بیانی و همه بزرگان؛ واقعا نمی‌توان از همه بزرگان نام برد چرا که تاریخچه و تاریخ استقلال به قدری بزرگ است که نیازی نیست من نام ببرم. درباره تیم خودم صحبت می‌کنم؛ اگر این اشتباهات به شکلی باشد ۲ امتیاز به ما بدهند و ۲ امتیاز بگیرند فرق قهرمان روز آخر مشخص می‌شود. مثال تیم خودمان را می‌زنم تا مشکلی پیش نیاید. الان اگر صحبت کنم فردا می‌گویند توضیح بده اما به قدری کار داریم و سرمان به خاطر وضعیت تیم شلوغ است که باید تمرکزمان روی تیم باشد. دوست ندارم صحبتی شود یا مشکلی پیش بیاید که فردا بروم جایی توضیح بدهم که این اتفاق افتاده است. 

وی یادآور شد: خودتان می‌بینید از بازی اول تا بازی آخرمان چه شرایطی برایمان به وجود آمد و تیم‌های دیگر چه شرایطی داشتند. اگر در یک بازی به ما ۳ امتیاز می‌دادند الان شرایط بهتری داشتیم؛ ۳ امتیاز هم از ما بگیرند شرایطمان به این شکل می‌شود که الان یک باخت داریم؛ باختی که به گفته همه عزیزان به خاطر اشتباه داوری بود. ولی به هرحال اتفاق افتاده و فقط هم برای ما اتفاق می‌افتد. ضررش هم همیشه برای ما است و سودش برای رقبا. بازی‌ها و امتیازهایی که تاثیرگذار است. ببینید تیم‌هایی که امتیاز گرفتند اگر ۳ یا ۴ امتیاز از آن‌ها کم کنند در کجای جدول قرار می‌گیرند. امیدواریم حداقل از این به بعد این اتفاقات نیفتد و شرایط به شکلی باشد که هر تیمی که لیاقت دارد بازی را ببرد.

سرمربی استقلال گفت: من فقط از اینکه هواداران استقلال در بازی با هوادار هستند خوشحالم. هر زمان از بچگی مقابل هواداران استقلال بازی کردم حس و حال دیگری داشتم با اینکه شاید مقابل آن‌ها بازی می‌کردم اما حس و حال دیگری داشتم؛ خودم جای مردم بودم. واقعا خوشحالم که هواداران را چه سرتمرین و بیرون می‌بینم و امیدوارم فردا حضورشان و انرژی مثبتشان در بازی به ما کمک کند و ما بهترین عملکرد را داشته باشیم و خوشحالشان کنیم. چون به خاطر شرایط سختی که تا نیم فصل داریم به حضورشان نیاز داریم. هر بازی، هر روز، هر ساعت و هر دقیقه به آن ها نیاز داریم تا با حضور آن ها قدرتمان را بیشتر کنیم و بتوانیم تیم را به موفقیت برسانیم.

وی ادامه داد: درباره برگزاری بازی‌های استقلال در کیش با آقای خطیر جلسه داشتیم و صحبت کردیم و اولین موضوع این است که من می‌خواهم حرف دلم را بزنم؛ حرف فوتبالی است. واقعا بد نیست برای فوتبال ما که در تهران یک ورزشگاه نداریم که استقلال برود آن جا بازی کند؟ این واقعا برایمان بد است و باید به این فکر کنیم. اینکه برویم جای دیگری بازی کنیم راحت‌ترین کار است، بگوییم زمین نیست برویم شهر دیگر. با احترام به تمام استان‌ها و شهرهای کشور عزیزمان، برای فوتبال ما زشت نیست که استقلال شهر دیگری بازی کند؟ برای ما بد است. اولین نکته این است که فوتبال تا نیم فصل باید برای ما در تهران ادامه داشته باشد. خواسته من هم از باشگاه این بوده است. نیم فصل جام ملت‌ها را داریم و در این زمان می‌توانیم کاری انجام دهیم و زمینی را آماده کنیم. اینکه استقلال از تهران بیرون برود برای فوتبالمان بد است. به آقای خطیر هم گفتم با توحه به شرایطی که  کیش دارد نمی‌توانیم آن جا میزبانی کنیم. تمام برنامه‌هایمان این است که در تهران دو سه ورزشگاه را مسئولان آماده کنند تا میزبانی کنیم. من خواهشم این است که بتوانیم تا نیم فصل در ورزشگاه آزادی بازی کنیم و در تعطیلی نیم فصل بتوانیم به این موضوع رسیدگی کنیم.

نکونام بیان داشت: ما چند هفته در تهران بدون تماشاگر بازی کردیم و الان هم به شهر دیگری برویم و بازی کنیم فوتبال ما آسیب می‌بیند. من به عنوان مربی تیم این خواسته را دارم. ما به شهر دیگر برویم در آن زمان میزبان نیستیم چون باید سوار هواپیما شویم و آن جا هم مهمان هستیم. هفته بعد از آن هم بازی بیرون خانه داریم و این به ضرر تیم ما خواهد شد. از آقای خطیر هم خواهش کردیم صحبت کنند تا بازی‌ها در تهران برگزار شود تا شرایط بهتر شود.

وی در بخش دیگری در خصوص تعطیلی نیز توضیح داد: به طور قطع اگر تیم‌ها در شرایط مسابقه باشند بهتر است. می‌توانم بگویم اول فصل در مواقعی به نفع‌مان بود اما در ادامه به ضررمان ولی الان اگر بخواهیم درموردش صحبت کنیم چیزی عوض نمی‌شود. به هرحال شرایطی بوده که فوتبال‌مان داشته است.

نکونام در مورد اینکه او همیشه برابر هوادار پیروز شده، گفت: فوتبال اینطور است که هر روزی بازی دارید، هرتیمی بهتر بازی کند نتیجه می‌گیرد. قطعا ما هم فردا می‌رویم که تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم و بهترین عملکرد را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. 

وی همچنین در خصوص حل اختلافات با خطیر نیز گفت: ابتدا از پیشکسوتان عزیزمان مثل حسن روشن، علی جباری، شاهرخ بیانی، ایمان عالمی، حمید بابازاده، بزرگانی که اینجا در خدمتشان بودیم و به ما لطف داشتند که آمدند و علیرضا دبیر که احساس مسئولیت کرده و این جلسه را برگزار کرد تشکر می‌کنم. همه دوستان و عزیزان فکرشان این بود شرایط برای استقلال بهتر شود. تمام صحبت‌هایی که من و مدیریت باشگاه داشتیم این بود که تمام نگرانی و فکر ما بهتر کردن شرایط استقلال است. دوست دارم شرایط برای تیم بهتر شود تا هواداران خوشحال‌ شوند. باشگاه هم مشکلاتی داشت که از قبل به امسال رسید و زیاد به آن ورود نمی‌کنم. درمورد اینکه چه اتفاقاتی در گذشته افتاده و آنها را پشت سر گذاشتیم، نیازی نیست صحبت شود. شرایط الان برای ما مهم است که خوب است‌ با توجه به صحبت‌ها و جلساتی که داشتیم وضعیت به سمتی می‌رود که با همین توان و دارایی کارمان را تا نیم فصل ادامه بدهیم. مدیریت هم تلاش خود را درمورد مسائل مالی و جذب بازیکن در نیم فصل به کار گرفته تا ان‌شاءالله بتوانیم با توجه به شرایط سختی که از پیش فصل تا الان گذراندیم و خودتان بهتر می‌دانید، وضعیت بهتر شود و امیدوارم این اتفاق برای ما بیفتد.

تیم فوتبال استقلال در دیداری معوقه از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، روز جمعه ۲۸ مهر، از ساعت ۱۸ میزبان تیم هوادار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha