تاکید ازبکستان بر استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری

تهران- ایرنا- تهران- ایرنا- وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان بر استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که به منظور توسعه همکاری‌های علمی و فناوری به ازبکستان سفر کرده است، از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان در تاشکند بازدید کرد.

ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر علوم ازبکستان در بازدید معاون علمی رئیس جمهور کشورمان از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان درخواست استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری را بیان کرد.

دهقانی فیروزآبادی که به دعوت ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان از روز گذشته چهارشنبه ۲۶ مهر به آن کشور سفر کرده است، با استقبال و همراهی وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان از بخش‌های مختلف نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان بازدید کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ازبکستان، ۲۵ شرکت دانش بنیان ایرانی نیز در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین پاویون نمایشگاه است، تازه‌ترین طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

این شرکت‌ها در بخش مراقبت های بهداشتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات تخصص دارند که از زمینه‌های مورد علاقه ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌هاست.

دهقانی فیروزآبادی همچنین در نشستی مشترک با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در تاشکند بر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند تاکید کرد.

تاکید ازبکستان بر استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری

وی گفت: این پارک علم و فناوری با حضور مجموعه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) راه‌اندازی می‌شود.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: مراحل مقدماتی و رایزنی‌ها میان دو کشور تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و دو طرف ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و الزامات این پارک خواهند بود.

ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان نیز با استقبال از این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ما به دنبال همکاری در این زمینه هستیم و این پارک در کنار دانشگاه سمرقند راه‌اندازی خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دیدار با وزیر صنعت ازبکستان، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در سفر به ازبکستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha