۳۸ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رییس جمهور به کردستان افتتاح می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت که ۳۸ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر آتی رییس جمهور به استان افتتاح خواهد شد که یکی از این طرح‌ها راه آهن همدان - سنندج با سرمایه گذاری اولیه ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر پنجشنبه در همایش استانی تشکل‌ها، گروه‌های جهادی و فعالان مردمی ستاد مردمی سازی دولت در کردستان اظهار کرد: قرار است در سفر آینده رییس جمهور به کردستان حدود ۱۰۰ واحد تولیدی راکد، فعال گردد و قراردادهای سرمایه‌گذاری بزرگ با هلدینگ‌های زیرمجموعه دولت نیز بسته شود.

وی به علاقه و اهتمام دولت برای خدمت به مردم کردستان اشاره کرد و افزود: در حالکیه جزو ۶ استان اول کشور در زمینه جذب اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان هستیم اما اطلاع رسانی به مردم در این رابطه ضعیف است.

استاندار کردستان از تشکل‌ها و فعالان مردمی خواست بازوی تبیین اقدامات نظام باشند و ادامه داد: اگر می‌خواهیم استان رشد و توسعه یابد ابتدا باید نگاه‌ و افکار را نسبت به این منطقه اصلاح کنیم و نقش تشکل‌ها و فعالان مردمی در این زمینه بسیار مهم است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اصلاح ذهنیت را باید از خودمان شروع کنیم، یادآور شد: با تغییر نگاه ها به کردستان می‌توان توسعه در بخش‌های مختلف را سریعتر رقم زد.

وی کردستان را قطعه ای ارزشمند از ایران و مورد توجه دوست و دشمن برشمرد و بیان کرد: خیلی‌ها کردستان را آنگونه که باید، نمی شناسند و دشمن هم برداشت هایی دارد که با واقعیت منطبق نیست بنابراین باید استان را از نو شناخت و معرفی کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز امنیت پایدار مردمی و فعالیت اقتصادی باعث شده خیلی از ذهنیت ها از بین برود، ادامه داد: افتخارم این است که در کردستان خدمت می کنم، به مردمی که بازخورد خدمت در میان آنان خیلی زیاد است.

زارعی کوشا از مدیران دستگاه ها خواست انتقادپذیر باشند و حرف دل افراد متعهد و دلسوز را بشنوند، او همچنین گفت: زمانی موفق خواهیم بود که تاثیرگذار باشیم، چراکه در کردستان با انباشتگی مسائل مواجه هستیم.

در این همایش تعدادی از فعالان سیاسی، اجتماعی و مردمی کردستان به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با مسائل مختلف استان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha