استاندار: دولت سیزدهم عقب ماندگی ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد را جبران کرد +فیلم

گچساران- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود در راستای تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و  افرادی اجاره نشین را انجام داد و عقب ماندگی سال های گذشته در زمینه ساخت مسکن در این استان را جبران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید علی احمدزاده عصر پنج‌شنبه در بازید از طرح نهضت ملی مسکن گچساران بیان کرد: روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان رضایت‌بخش است.

وی افزود: ۴۷ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن باید ظرف چهار سال در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

وی بیان کرد: سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن امسال بیش از ۱۰ هزار خانه تعیین شده و هم اکنون روند ساخت مسکن در یاسوج به دلیل کمبود زمین با مشکل مواجه است.

احمدزاده ادامه داد: برای رفع مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان جلسه ای با کشاورزان که زمین های آنها مرغوبیت کشاورزی ندارد برگزار و نسبت به تغییر کاربری این اراضی برای رفع این مشکل اقدام شد.

وی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در قالب پنج سایت هم اکنون در گچساران در دست اجراست.

احمد زاده ابراز کرد: ساخت بیش از سه هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق کارکنان، جاده اسلام آباد ، خنگ بنار، جاده پازنان دوگنبدان، سردار سلیمانی در کارکنان دولت ۲ شمالی و خود مالکی در گچساران در دست اجراست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سایت ۹۰۰ واحدی سردار سلیمانی در ۱۰ هکتار ساخته خواهد شد و هم اکنون خاکبرداری این طرح به پایان رسیده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه بوده است.

احمد زاده تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی واحد های مسکونی طرح نهضت ملی در گچساران ۱۵ تا ۷۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه به اینکه روند اجرای طرح نهضت ملی ۲۸۸ واحد گچساران رضایت بخش نیست گفت: قرار بود این طرح در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد اما با تغییر مدیریتی اداره کل بنیاد مسکن روند اجرایی آن به کندی پیش رفت.

احمد زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن تعهد داده طرح نهضت ملی ۲۸۸ واحد گچساران در شهریور امسال تکمیل شود چرا تاکنون این اقدام انجام نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح هم اکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید متولیان امر نسبت به تکمیل و بهره برداری این طرح در دهه فجر امسال اقدام کنند.

وی اظهار کرد: ۵۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی در یاسوج هستند تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد در استان منعقد شده و بزودی عملیات احداث سه هزارو ۵۰۰ واحد آن آغاز می‌شود.

براساس برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال باید احداث شود.

از این تعداد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار مسکن است و باید سالانه ۱۰ هزار مسکن در استان ساخته شود.

سرجمع در استان باید ۵۲ هزار واحد مسکن ساخته شود که شامل طرح نهضت ملی مسکن، مصوبه سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و بنیاد مستضعفان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha