سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان یزد افزایش می‌یابد

یزد - ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: با بهره برداری از طرح های حوزه بهداشت و درمان استان، سرانه تخت‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، " مجید دهقانی زاده " پنجشنبه شب درحاشیه بازدید معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح های حوزه بهداشت و درمان استان در جمع خبرنگاران بدون اشاره به آمار سرانه تخت‌های بیمارستانی استان افزود: اکنون هشت بیمارستان در مناطق مختلف استان در دست ساخت است که بیمارستان های شهرستان میبد، مهریز و اشکذر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان یزد افزود: بیمارستان شهرستان بافق با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل نیاز به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی بیمارستان اردکان خبرداد و تصریح کرد: تکمیل این بیمارستان با توجه به افزایش قابل توجه جمعیت این شهرستان یکی از اولویت های استان است که نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

دهقانی زاده یکی دیگر از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان استان را بیمارستان روانپزشکی شهرستان تفت ذکر کرد و یاد آور شد: این طرح ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است با تامین ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی افزود: بیمارستان ابرکوه نیز با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل به ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح ها در سفر دوم رییس جمهور و دولت سیزدهم به استان نیز اعتباراتی مصوب شد اما فعلا اعتباری دراین زمینه به استان اختصاص نیافته است.

در استان یزد ۱۳ بیمارستان دولتی با ۲ هزار و ۷۸ تخت فعال و هفت بیمارستان خصوصی با ۹۷۲ تخت فعال در حال ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان این استان و ساکنان مناطق جنوب و شرق کشور هستند.

سرانه تخت بیمارستانی در استان یزد ۲.۲۴ تخت به ازای هر ۱۰ هزار نفر است.

امروز /پنجشنبه/ با حضور "داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان یزد چند طرح تولیدی و زیربنایی با اعتبار ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین معاون رییس جمهور از طرح های در دست اجرا ی حوزه بهداشت و درمان یزد بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha