۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱:۱۴
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85264415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهر ری در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی سراسر نور و سرور شد

شهر ری - ایرنا - در شب میلاد مسعود حضرت عبدالعظیم حسنی آستان ملائک نشین آن حضرت مملو از حضور ارادتمندان بی شمار تهرانی و شهرهای اطراف است تا در میلاد مبارک سلاله پاک امام حسن مجتبی در صحن و سرایش مهمان و از خوان گسترده اش بهره جویند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، پیش از مراسم شب میلاد حضرت عبدالعظیم ویژه برنامه تعویض پرچم گنبد منور حرم با حضور عاشقان آل الله برگزار و سپس جشن میلاد هم زمان با شب چهارم ربیع الثانی با حضور خیل عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در مصلای امام علی(ع) این حرم مطهر برپا شد.

در این مراسم نورانی عاشقان آل الله علیهم السلام ضمن اعلان انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی، شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا سرداده و برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین دست به دعا برداشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری ممتاز و بین المللی کشورمان حاج حمیدرضا احمدی وفا آغاز و در ادامه زیارت‌ نامه حضرت عبدالعظیم (ع) با نوای ذاکر اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) حاج مهدی سماواتی قرائت شد.

همچنین مدیحه سرایی حاج علی مهدوی نژاد و جمع خوانی گروه ری نوا از دیگر بخش های این مراسم بود و در ادامه جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) به دستان حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت بارگاه ملبس به لباس روحانیت شدند.

همچنین در این ویژه برنامه حجت الاسلام کازرونی به ایراد سخنرانی پیرامون صفات شاخص و جایگاه والای حضرت سیدالکریم (ع) نزد ائمه هدی علیهم السلام پرداخت.

در انتهای این مراسم عاشقان خاندان رسالت علیهم السلام میهمان سفره احسان حضرت سیدالکریم (ع) شدند.

برگزاری مسابقات فرهنگی در سایت و شبکه های اجتماعی آستان مقدس، حضور خدام در برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون، برگزاری مراسم جشن تکلیف، عقـد ازدواج جوانان و اجرای برنامه معرفت زیارت برای گروه های بازدیدی از دیگر برنامه هایی است که به صورت روزانه در این هفته برگزار شد.

بازدید رایگان از موزه آستان مقدس و مرکز نجوم و آسمان نما از دیگر برنامه های ایام هفته ولادت بود؛ اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه (توزیع بسته های ارزاق بین مستمندان) و ارائه تخفیف در فروشگاه های زائر و متبرکات آستان مقدس توسط اداره نذورات از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) بود.

روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ویزیت پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص و تزریقـات، پانسمان و سرم تـراپـی نیز در دارالشفاء کوثر به صورت رایگان انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha