چهار شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده میرآباد دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره حین گشت‌زنی چهار شکارچی متخلف را در منطقه حفاظت شده میرآباد شناسایی و دستگیر کردند.

خالد بایزیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شکارچیان متخلف در ارتفاعات کوهستانی روستاهای قبرحسین و سیپکان ( منطقه حفاظت شده میرآباد) شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری به همراه ۵۰ عدد فشنگ و همچنین لاشه پنج قطعه کبک کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به اینکه هر گونه عملیات شکار و صید در مناطق محافظت شده ممنوع است، ادامه داد: متخلفان با تشکیل پرونده قضایی به دادگستری معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا منطقه جنگلی میرآباد سردشت با مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۴۵ کیلومتری این شهر واقع شده و در سال ۱۳٨۴ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت در این منطقه حفاظت شده جنگلی گونه‌های جانواری مانند خرس قهوه‌ای، لاک پشت محمیل و سمندر کردستانی زیست می‌کنند که جزو گونه‌های در حال انقراض هستند.

از دیگر گونه‌های شاخص جانوری منطقه می توان به سنجاب ایرانی (با جمعیت مناسب)، گراز، گرگ، خرگوش، روباه، لک لک سفید، کشیم بزرگ، شاه بوف، قرقی، گونه‌هایی از اردک‌ها، کاکایی، حواصیل و چرندگان کنار ابزی در این منطقه زیست می‌کنند.

علاوه بر بلوط زاگرسی که ۷۰ درصد پوشش جنگلی منطقه را تشکیل می‌دهد، درختان دیگری از جمله ولیک، زالزالک، بنه، کیکم، گردو، بادام و البالوی وحشی، نسترن و سماق در این منطقه به چشم می‌خورد.

جنگل‌های این منطقه جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

از دیگر جاذبه‌های زیبای این منطقه عبور رودخانه ذاب (کلوی) و جاده سردشت - پیرانشهر است که از وسط این منطقه حفاظت شده جنگلی عبور کرده و بر زیبایی‌ها و تنوع زیستی آن افزوده است.

میرآباد در جنوب آذربایجان‌غربی است و امسال به شهرستان ارتقا یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha