ادعای اسرائیل در خصوص حمله حماس به مردم بی دفاع دروغی است که آمریکایی ها هم باور نکردند

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: اسرائیل با شبهه افکنی و دروغ گویی مدعی حمله حماس به مردم بی دفاع است درحالیکه جبهه مقاومت تنها با نظامی های غاصب در جنگ است و این ادعا را حتی خود آمریکایی ها باور نکردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:هر جایی که حماس هدف قرار می دهد تلاش کرده که نظامی ها باشند و اگر در شهرک ها هم اقدامی کرده به فرموده مقام معظم رهبری شهرک نشینان هم مسلح و نظامی هستند.

وی اظهار کرد:تحلیلگران آمریکایی از مخاطبان خود پرسیده‌اند به نظر شما بیمارستان را حماس یا اسرائیل بمباران کرده؟ ۹۱ درصد گفته اند این کار خود اسرائیل است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال خودش نقل کرده که بمبی که بر بیمارستان در غزه فرود آمد بمب آمریکایی ام ک ۸۴ است که با یک تن وزن بیمارستان را بمباران کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت:هر عملیاتی در فلسطین انجام شود شروع کننده آن اسرائیل بوده است و ۷۵ سال قبل کشور فلسطین را غصب کرده اند و اکنون ۹۰ درصد فلسطین دست اسرائیل غاصب است.

وی افزود:هفت میلیون نفر از مردم فلسطین آواره اند و هر عملیاتی علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام شود عکس العمل ظلم ۷۵ ساله است.

وی اظهار کرد:در افغانستان آمریکایی ها یک بیمارستان مربوط پزشکان بدون مرز را هدف قرار دادند و به دروغ گفتند که این کار دولت افغانستان است، در پایان اعتراف کردند که کار خودشان بوده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیرشان می فرمایند که اطلاعات متعددی داریم که سیاست های امروز اسرائیل را آمریکایی ها تنظیم می کند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بلینکن نماینده آمریکا به اسرائیل می آید و در جلسه هیات دولت این رژیم غاصب شرکت می کند و در اتاق عملیات اسرائیل شرکت می کند و هدایت دولت متزلزل اسرائیل را به دست گرفته و عملیات نظامی را ناو جرالد فورد آمریکا در جنوب قبرس مدیریت می کند و معظم له فرمودند اگر حمله به غزه متوقف نشود جلو بچه های مقاومت را نمی توان گرفت و یک معنی این حرف این است  که اگر مقاومت سراغ ریشه ها رفت مانند ناو آمریکا، خودشان را ملامت کنند.

وی اظهار کرد: ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)از مناسبت های هفته است، ایشان محضر امام هادی(ع) آمد و به ایشان گفت اعتقاد من اینگونه است و امام هادی(ع) گفتند این همان دینی است که خدا برای بندگانش پسندیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی افزود:شهادت حاج آقا مصطفی خمینی از دیگر مناسبت های هفته است ، ایشان آبان سال ۱۳۵۶ به شهادت رسیدند، امام خمینی(ره)فرمودند شهادت ایشان از الطاف خفیه و لطف خداست.

وی اظهار کرد: هشتم ربیع مصادف با میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) است، ایشان به ما توصیه کرده اند که برای رسیدن به طبقات پایین بهشت می توان با انجام واجبات و ترک محرمات به آن رسید اما اگر کسی همت بلندتری داشته باشد و قصدش رسیدن به طبقات بالای بهشت و خداوند باشد راهش انجام شب زنده داری و نمازشب خواندن است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت:مسوولان ما ازجمله فرماندار، شهردار،سپاه، ارتش، امامت جمعه و غیره را بر دوش دارد خدای متعال را انتخاب کرده و برای موفق شدن باید بیشتر از بقیه مردم عبادت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضرت علی(ع) در حکمت ۳۷ نهج‌البلاغه می فرماید چقدر خسارت بار است زحمتی که انسان برایش کیفر شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در سفرهایی که مقام معظم رهبری به استان ها داشته اند عده ای شبهه ای مطرح کردند که چرا استقبال مردمی در این سفرها مجوز داده شده؟ ابن ابی الحدید در تفسیر حکمت ۳۷ نهج‌البلاغه می گوید عادتی برای برخی افراد در بعضی از بلاد بود که نسبت به حاکم شان برای نیل به مطاع دنیوی خضوع می کردند و هر خضوع برای غیر خدا معصیت است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: آیت الله مکارم شیرازی هم می فرمایند خضوع در مقابل امرای ظالم نهی شده اما وقتی پیامبر اعظم(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند مردم مدینه به استقبال ایشان آمدند و سلطان علی بن امام محمد باقر علیه السلام هم که به کاشان آمدند ۶ هزار نفر به استقبال ایشان رفتند، خضوع در مقابل ظالم نهی شده اما اگر خضوع به نایب امام زمان(عج) باشد لازم است چون این احترام حرمت نهادن به خداوند است.

وی تصریح کرد: در دعای مکارم و دعای بیستم صحیفه در جلسه ۲۵ آمده که خدایا حمایت فامیل من را پشت سرم قرار بده، ابراز علاقه ظاهری آنها را به واقعیت تبدیل کن.

حجت الاسلام حسینی افزود: خداوند در آیه ۷۰ سوره بقره می فرماید(قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّکَ یُبَیِّنْ لَنَا مَا هِیَ إِنَّ الْبَقَرَ تَشَابَهَ عَلَیْنَا وَإِنَّا إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَمُهْتَدُونَ)یعنی باز گفتند: از خدایت بخواه چگونگی آن گاو را کاملا برای ما  روشن گرداند که هنوز بر ما مشتبه است و (چون رفع اشتباه شود) البته به خواست خدا راه هدایت پیش گیریم.
وی اظهار کرد:ما نباید با ولی امر و امام زمان(عج) و پیامبر خود اینگونه که بنی اسرائیل با حضرت موسی(ع) صحبت کردند، حرف بزنیم چون این شکل صحبت کمال بی ادبی است.
امام جمعه کاشان بیان کرد: در دوران جنگ تصرف یکی از قله ها مشکل بود که شهید هادی با رشادت قله را فتح کرد و بعدها فتح این قله در رسانه ها به نام آقای (الف) ثبت شد و افرادی از این موضوع آگاه بودند به شهید ابراهیم هادی گفتند که ما می دانیم فاتح این قله شما هستید و ایشان فرمودند خدا می داند و به همین دلیل منیت کردن کار درستی نیست.
حجت‌الاسلام حسینی گفت:در انتهای دعای ‌کمیل افتخار ما این است که می گوییم خدای ما یا خدای من اما قوم بنی اسرائیل با بی ادبی به حضرت موسی (ع) می گفتند خدایت را برای ما بخوان.
وی اظهار کرد: درس دیگری که از آیه ۷۰ سوره بقره می گیریم این است که باید مشیت الهی را بر اراده خود مقدم بدانیم و بیان کلمه ( ان شاالله ) در کار بسیار با فضیلت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha