ارتقای سطح دانش و تخصص مُتولیان مساجد ضروریست

اصفهان - ایرنا -مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مُتولیان مساجد باید سطح دانش و تخصص خود را ارتقا دهند و این مقوله، اصلی‌ترین نیاز امروز مساجد کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده روز جمعه در گردهمایی مدیران مُنتخب کانون‌های مساجد تربیت محور و آیین اختتامیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی اصفهان افزود: حضور و فعالیت نیروی متخصص در حوزه مدیریتی و فعالیت‌های فرهنگی نیز از ضروریات مساجد به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: موفقیت عملکرد افراد دارای مسوولیت تربیتی در مساجد در گرو آموزش و تخصص آنهاست لذا باید به این مهم بیش از گذشته توجه کنیم.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر دوری از تفرقه در فعالیت‌ها گفت: هم‌افزایی و فعالیت‌های مشترک باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده خاطرنشان کرد: جذب نسل جوان به مساجد باید با بازآفرینی و به‌روز شدن اقدامات همراه باشد در غیر این صورت کسب موفقیت ناممکن می‌شود.

وی اظهار داشت: گستره خدمات مساجد فراگیر است و باید از این اماکن حتی برای آموزش مهارت و دانش به نسل جوان استفاده شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: این ستاد، هماهنگی و ایجاد بستر تعاملی بین دیگر بخش‌های اداری، هم‌افزایی، شبکه‌سازی و ایجاد گفتمان قالب مسجدی را بر عهده دارد و بی‌شک همکاری و هم‌افزایی بین کانون‌ها و ستاد استانی و کشوری در تامین نیازها و پیشرفت کار، تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این گردهمایی گفت: باشگاه کانون‌های تربیت‌ محور در کانون‌های مساجد با هدف ایجاد شبکه و افزایش تعامل میان کانون‌ها و اعضای آنان تشکیل می‌شود.

مهدی مقدم با تاکید بر ضرورت کار گروهی و تشکیلاتی ادامه داد: این امر سبب توسعه عمقی و عرضی اقدامات و فعالیت‌ها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha