آماده به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های حوزه سلامت با ازبکستان هستیم

تهران- ایرنا- رییس مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های حوزه سلامت با ازبکستان است.

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا، امیرحسین میرآبادی در جریان بازدید از بیمارستان «شاه مد» در تاشکند ازبکستان گفت: از سه ماه پیش، تعاملات با مجموعه درمانی شاه مد از طریق مرکز نوآوری و فناوری جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان آغاز شده و در زمینه پذیرش کادر درمان، بازاریابی و فروش تجهیزات درمانی اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: قرار است واحد همودیالیز با سرمایه‌گذاری و مشارکت دو طرف در بیمارستان شاه مد راه‌اندازی شود. هفته آینده، ازبکستان میزبان شرکت‌های تولید کننده تجهیزات همودیالیز از ایران خواهد بود.

رئیس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری با بیان اینکه این مرکز از مجموعه‌های دانش بنیان حمایت ویژه خواهد داشت، ادامه‌داد: زیرساخت‌هایی که در ازبکستان ایجاد شده، نشان می‌دهد امکان انجام کارهای موثر وجود دارد، همچنین حضور نیروهای متخصص ایرانی در حوزه سلامت در ازبکستان امکانپذیر است.

در پایان این بازدید، تفاهم‌نامه‌ همکاری میان خانه نوآوری و فناوری جمهوری اسلامی ایران در تاشکند و بیمارستان شاه مد به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و شماری از مدیران این معاونت از روز چهارشنبه (۲۶ مهر) به دعوت وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در رویداد هفته بین‌المللی نوآوری ازبکستان به آن کشور سفر کرد.

بازدید از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان که ۲۵ شرکت دانش بنیان ایرانی در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارند، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه‌سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان، از دیگر برنامه های این سفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha