۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85264759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش ائمه‌جمعه استان بوشهر به «طوفان الاقصی»

۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85264759
واکنش ائمه‌جمعه استان بوشهر به «طوفان الاقصی»

بوشهر-ایرنا- بررسی ابعاد «طوفان الاقصی»، ضرورت نبرد حقوقی و دیپلماتیک علیه رژیم اشغالگر قدس، ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی در خارگ، تاکید بر حل مشکل آبرسانی در عسلویه از محور خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

«طوفان الاقصی» قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی را تثبیت کرد

امام جمعه دشتستان گفت: «طوفان الاقصی » با ابعاد گسترده و وصف نشدنی خود منجر به تثبیت و افزایش قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار کرد: این عملیات پاسخی به تعرضات مستمر رژیم صهیونیستی و افراد تندروی حاضر در کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی بود که باعث هتک حرمت این مکان مقدس شده و سعی می‌شد از طریق آن حس تحقیر نیز به مسلمانان داده شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این عملیات که کمتر به آن پرداخته‌شده، تلاش‌های مستمر حماس برای تبادل زندانیان با رژیم صهیونیستی بود که دولت نتانیاهو هیچ‌کدام از ابتکارات و طرح‌ها در این خصوص را نمی‌پذیرفت و به همین دلیل این عملیات و اسرای صهیونیستی ناشی از آن می‌تواند در مسأله تبادل اسرا، کار برای مقاومت فلسطین را در مقابل دشمن آسان‌تر کند.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: مقاومت اسلامی در همان روز اول به مهم‌ترین هدف خود - درهم شکستن سازهای امنیتی، دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم جعلی- رسیده و از آن پس، رژیم صهیونیستی دچار شکست غیرقابل ترمیم شده است.

مصلح ادامه داد: از ابتدای این حملات مشخص بود که پیروز میدان چه کسی است و حماس با عملیات غافلگیرانه خود ثابت کرد می‌تواند یکی از مهم‌ترین عملیات‌های پیچیده نظامی را در شرایط محاصره به اجرا درآورد و در همان روز اول پیروز میدان باشد.

وی افزود: شکست سنگین اطلاعاتی، امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی مشهود است و نمی‌تواند ضعف اطلاعاتی و امنیتی خود را توجیه کند.

مصلح همچنین با اشاره به حادثه «بیمارستان المعمدانی» عنوان کرد: کشتار و نسل کشی بیش از یکهزار نفر انسان بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی‌آید و این رژیم در این کشتارها مسبوق به سابقه است.

نبرد علیه رژیم صهیونیستی وارد عرصه دیپلماتیک و حقوقی شود

امام جمعه جم گفت: در شرایط کنونی منطقه، مهم‌ترین اولویت باید آغاز نبرد دیپلماتیک و حقوقی علیه رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار کرد: درخواست از جامعه جهانی برای محکومیت این رژیم در از بین بردن غیر نظامیان، استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب‌های فسفری و تشدید محاصره غزه و بستن آب و برق و گاز به‌روی مردم مهم‌ترین مسائل در نبرد حقوقی است.

وی بیان کرد: فرآیندهای بعدی که در اثر این نبرد نظامی به‌وجود می‌آید می‌توان توقف در عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی دانست

امام جمعه جم تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد و افزایش بازیگران آن هستند و شکست و نابودی این پلید سیرت و سست به فضل الهی نزدیک است.

محمدی ادامه داد: مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران همچنان با شدت و به عنوان مساله اول دنیای اسلام ادامه دارد و ملت مجاهد ایران اسلامی آماده اطاعات از دستورات مولای خود هستند.

وی افزود: ایران با توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در حمایت از ملت فلسطین، تلاش می‌کند اما باید همه ما بدانیم که همه بشریت در میدان جنگ قرار دارند و این میدان نیز جنگ روایت‌ها علیه مقاومت فلسطین است.

محمدی ادامه داد: در این بین تلاش رژیم جعلی برای استفاده حداکثری از رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی برای بقای بیشتر یا حفظ آبرو و مدیریت افکار عمومی قابل تأمل است.

وی همچنین با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شبهه مذهبی اظهار کرد: می‌خواهند سُنی‌بودن جبهه حماس و غزه و کرانه باختری را برجسته و در واقع با تولید یک گسل مذهبی، حامیان فراگیر مقاومت در ایران را دچار تردید و دو دستگی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‎‌های خود با تبریک موفقیت آموزش و پرورش شهرستان و دانش آموزان شهرستان جم در کنکور امسال افزود: قبولی ۲۴۰ نفر در دانشگاه دولتی، ۱۵ نفر در رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی شایسته تقدیر است.

رژیم صهیونیستی در چهار راهبرد شکست خورد

امام جمعه خارگ گفت: رژیم صهیونیستی با چهار راهبرد بازدارندگی، هشدار، انتقال قلمرو جنگ به زمین دشمن، دفاع همه‌جانبه از صهیونیست‌ها پایه‌گذاری شد که از آغاز طوفان الاقصی در هر چهار راهبرد شکست خورده است.

حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار کرد: رژیم حرمله صفت صهیونیستی با وجود پیوند درهم‌تنیده با شیطان بزرگ آمریکای مستکبر، در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی شکست خورد و هر چهار راهبرد راز و رمز بقای رژیم صهیونیستی در این مقطع از بین رفت.

وی بیان کرد: به دولت‌های مدافع اسرائیل می‌گوئیم شاهرگ‌های حیاتی رژیم صهیونیست نابود است و با تنفس مصنوعی زنده نخواهد ماند.

امام جمعه خارگ همچنین از حضور مردم ولایت مدار جزیره مقاومت خارگ در تجمع ضد صهیونیستی قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: گروه جهادی «شهید عباس رنجبر» فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه محرومیت زدایی جزیره انجام داده است که این فعالیت جای قدردانی داشته و باید با جدیت تداوم پیدا کند.

کارگر ادامه داد: در جزیره خارگ زیرساخت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس و بویژه نمازخانه‌ها مناسب نبوده و باید برای بهبود آن تلاش جدی شود.

وی در ارتباط با وضعیت اشتغال جزیره خارگ نیز گفت: برخی افراد مساله اشتغال را حواله به دفتر امام جمعه می‌دهند که نامه از امام جمعه بیاورید که در این بین خوب است بدانیم امضای امام جمعه طلایی نیست و چنانچه شغلی وجود دارد باید جوانان را از بدون گذر از پیچ و خم بروکراسی اداری غیرضرور مشغول به کار کرد.

ظرفیت وزارت نفت برای بهبود وضعیت آب عسلویه بکارگیری شود

امام جمعه عسلویه گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب آب در این شهرستان باید وزارت نفت از محل مسئولیت‌های اجتماعی برای رفع این مشکل کمک کند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار اظهار کرد: ما در عسلویه آب درست و سالم نداریم و با وجود قول مساعد وزیر نفت در نشست شهریور سال ۱۴۰۱ این مهم محقق نشده و سوال این است که چرا تأسیسات عظیم منطقه مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام نمی‌دهند؟

وی بیان کرد: می‌گویند سازمان بازرسی اجازه نمی‌دهد به حوزه علمیه کمک کنیم؛ برای آب مردم که سازمان بازرسی مانع نمی‌شود.

هاشمی نژاد ادامه داد: چرا فرمانداران جنوب استان در نشست شورای راهبردی شرکت نکردند؟ چون شورای راهبردی فقط حرف می‌زند و عمل نمی‌کند.

امام جمعه عسلویه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: سیاست‌های آمریکا توسط رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود و آمریکا باید مسئولیت خود در جنگ با ملت فلسطین مورد توجه قرار دهد.

هاشمی نژاد افزود: جنایت‌ها را همه می‌بینند و رژیم نسل کش را همه مشاهده می‌کنند، مراکز پر جمعیت را انتخاب می‌کنند و بمباران می‌کنند.

وی افزود: سازمان‌های مدافع حقوق بشر کجا هستند؟ اینها ضد انسانیت هستند ولی سازمان‌های حقوق بشری خفه خون گرفته‌اند و فقط راجع به ایران دنبال حقوق بشر هستند در شرایطی که در ایران بهترین نوع حقوق بشر رعایت می‌شود.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: مسئله فلسطین مسئله اهم جهان اسلام است چون فلسطین بیش از ۷۵ سال است غصب شده و رژیم اشغالگر بدون هیچ مدرکی خانه و مزارع مردم را اشغال کردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی سیره‌اش دفاع از مظلوم است ولو غیر مسلمان باشد و کنار مظلوم است.

هاشمی نژاد افزد: اسرائیل جنایات هولناکی را انجام می‌دهد، نسل کشی می‌کند و ظلم بی حد و اندازه شده است و به طور قطع باید جلوی این حیوان درنده گرفته شود.

عملیات «طوفان الاقصی» ساختار رژیم غاضب اسرائیل را در هم شکست

امام جمعه موقت گناوه گفت: عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی هیمنه و ساختار رژیم غاضب اسرائیل را از جمله امنیتی و اطلاعاتی و نظامی در هم شکست.

حجت الاسلام احمد خرم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی توسط انگلیسی ها برپایه چهار اصل از جمله امنیتی و دفاعی تاسیس شد که در عملیات «طوفان الاقصی» بر همه آنها ضربه سنگینی وارد شد.

وی افزود: عملیات جبهه مقاومت فلسطین و حماس ، ضعف قدرت نظامی، عدم بازدارندگی، کارآمدن نبودن گنبد آهنین،ناامن بودن مناطق شهرک نشین و در امان نبودن شهروندان در زمان حملات موشکی توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را برای جهانیان آشکار ساخت.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: حماس و جبهه مقاومت فلسطین توانست ضربات سهمگینی بر رژیم اشغالگر وارد کند و ابهتی که از آن دم می زدند را درهم بشکند.

خرم آبادی با اشاره به اینکه نقش دولت آمریکا در حمایت از اسرائیل بسیار مشهود است، بیان کرد: ملت های مسلمان جهان از جنایات رژیم صهیونیستی عصبانی هستند و اگر ادامه یابد بی تاب می شوند و دیگر کسی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.

وی بیان کرد: مجامع به اصطلاح حقوق بشر نباید در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست ها و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین سکوت کنند.

امام جمعه موقت گناوه گفت: اگرچه نمی توانیم در سرزمین فلسطینی ها حضور یابیم اما لازم است کمکی و قدمی از لحاظ مالی برای مردم مظلوم آن کشور برداریم.

زیرساخت‌های ورزشی دشتی تقویت شود

امام جمعه خورموج گفت: مسئولان ورزش استان بوشهر مطالبه گری جوانان در خصوص رفع مشکلات ورزش و جوانان شهرستان دشتی را بدون پاسخ نگذارند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: امیدوارم مسئولان به خصوص مسئولان ورزش استان، مطالبه گری جوانان در خصوص رفع مشکلات ورزش و جوانان شهرستان دشتی را بدون پاسخ نگذارند و در اعتبارات و تصمیم‌گیری ها سهم قابل توجهی را به این شهرستان اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه ۲ آبان سالروز تأسیس سازمان ملل متحد است تاکید کرد: سازمان بی خواص ملل متحد که باید محلی برای دفاع از حقوق ملت‌ها باشد، به محلی برای دفاع از چند کشور ابرقدرت شده است. ننگتان باد که بجای خدمت به محرومان و مستضعفان به ظالمان و مستکبران خدمت می‌کنید.

زاهددوست افزود: تمام اتفاقاتی که این روزها رژیم منحوس علیه مردم مظلوم غزه رقم می‌زنند که با هیچ معادله‌ای هم سازگار نیست، فقط برای کمرنگ کردن پیروزی مسلمانان حماس در شنبه گذشته که شنبه سیاه برای رژیم غاصب اسرائیل شد، رقم می‌خورد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این شکست برای اسرائیل جبران شدنی نیست، معنایش این است که هیچ حرکت و جنایتی این شکست را برای اسرائیل جبران و کم رنگ نخواهد کرد.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: آن ابهت پوشالی که که از قدرت نظامی خود در دنیا ساخته بود و آن ترسی که در دل دیگران انداخته بود به یکباره فرو ریخت و از بین رفت.

وی بیان کرد: خون پاک مظلومان به خصوص خون مردم بی گناهی که در بیمارستان غزه ریخته شده سیلی خواهد شد که با ایجاد اتحاد و وحدت میان امت‌های اسلامی و بیدار کردن برخی از سردمداران خواب کشورهای اسلامی، رژیم غاصب اسرائیل را به قعر دریا خواهد فرستاد.

زاهددوست ادامه داد: شک نکنید فتح قریب از هر زمانی برای امت اسلام و ملت فلسطین نزدیک تر و شکست و ریشه کنی غده سرطانی رژیم غاصب اسرائیل نیز امروز از هر زمانی نزدیک تر شده است.

وی افزود: امروز نقطه ضعف این رژیمی که خود را ارتش چهارم دنیا می‌دانست آشکار شده و این تنها یک گروه از دهها گروه جبهه مقاومت به جنگ اسرائیل آمد، و در صحنه مبارزه رزمندگان شکست خورد و دست به دامان آمریکا شد و آمریکا با تمام عده‌اش از رئیس‌جمهور خرفت و دیوانه‌اش تا سایر مسئولینش در اسرائیل خیمه زدند.

زاهددوست تصریح کرد: سردمداران انگلیس، آلمان و فرانسه مثل آمریکا خود را به رژیم غاصب اسرائیل می‌رسانند، و اعلام حمایت از اسرائیل می‌کنند آدم‌های عاقل دنیا امروز به شما می‌خندند، حال جای سوال است شما که در مقابل حماس یک گروه جوان، سرتاپا در محاصره، بی‌دفاع و بی سلاح این‌گونه به عجز و ناتوانی افتادی و همه سردمدارانت را جمع کرده‌ای و هیچ غلطی به جز پیاده کردن موشک و بمب بر مردم بی‌دفاع و زنان کودک نمی‌توانی بکنی، آن وقت ابرقدرت منطقه، یعنی ایران انقلابی را تهدید می‌کنی؟

امام جمعه خورموج بیان کرد: آمریکا ام‌الفساد و شیطان اکبر است و قبل از محکوم کردن اسرائیل باید بدانیم که همه این جنایت‌ها از گور آمریکا برمی‌خیزد.

وی ادامه داد: آن شبی که فاجعه وحشیانه و حمله هولناک به «بیمارستان المعمدانی غزه» رخ داد رئیس جمهور خرفت آمریکا در اسرائیل بود یعنی جلوی چشم او با مشورت او این جنایت جنگی و نسل کشی در حق بشریت مظلوم رخ داد.

زمینه ارتقای علمی دانش‌آموزان شهرستان کنگان فراهم شود

امام جمعه کنگان گفت: باید تلاش کنیم که با برنامه‌های متنوع، زمینه ارتقای علمی دانش‌آموزان شهرستان کنگان فراهم شود.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان، به اقدام فرماندار کنگان در تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری اشاره و با تبریک موفقیت فرزندان این شهرستان در کنکور امسال به پذیرفته شدگان، خانواده آنان‌، آموزش و پرورش و مربیان آنان اظهار کرد: باید از الان برای موفقیت بیشتر دانش آموزان در کنکور برنامه ریزی و بسته‌های تشویقی نیز فراهم کرد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین بیان کرد: عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد و ملت مقاوم فلسطین را عزیزتر کرد.

مجمودی با محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بویژه حمله ددمنشانه به «بیمارستان المعمدانی» گفت: به خاک و خون کشاندن هزاران انسان بی گناه بویژه کودک بزرگترین و وحشیانه ترین جنایت رژیم منحوس صهیونیستی بود که البته با پاسخ سخت و پشیمان کننده جواب داده می‌شود.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به حمایت و همراهی آمریکای جنایتکار از رژیم جعلی صهیونیستی، یان کرد: متهم اصلی و مجرم واقعی جنایات غزه آمریکا است.

محمودی با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند بیان کرد: امروز وظیفه هر آزادمردی در دنیا حمایت از مظلومین فلسطینی و مبارزه تا نابودی و محو اسرائیل از صفحه روزگار است.

وی به برخی شبهات دشمن در خصوص جنگ غزه از جمله موضوع شیعه و سنی اشاره و با انتقاد از سکوت برخی سران کشورهای اسلامی، بزرگان الازهر و مدعیان دروغینی چون وهابیت در برابر این همه جنایت عنوان کرد: سکوت در برابر این نسل کشی و توجیه کردن کار صهیونیست‌ها خود یک جنایت بزرگ است.

امام جمعه کنگان افزود: دشمن تلاش می‌کند با طرح شبهه مقاومت در ایران را دچار تردید کنند اما ملت بزرگ ایران با حضور کم نظیر و خودجوش خود نشان دادند حامی مظلوم و دشمن ظالمان اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha