۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۵:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85265027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امیر قطر و رئیس جمهور فرانسه آخرین تحولات غزه را بررسی کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، امیر قطر و رئیس جمهور فرانسه تلفنی درباره آخرین تحولات سرزمین‌های فلسطینی و از جمله غزه گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس، روابط دوستانه و همکاری‌های دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ‌ویژه تحولات اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی را مورد بررسی قرار دادند.

امیر قطر در این گفت وگو بر موضع قاطع دوحه در محکومیت همه اشکال خشونت‌ها علیه غیرنظامیان و لزوم تلاش برای کاهش تشدید تنش در غزه تأکید کرد.

آل ثانی همچنین بر لزوم در امان ماندن غیرنظامیان از عواقب جنگ، باز کردن گذرگاه‌های امن در غزه برای کمک‌ها و تلاش‌های بشردوستانه و حصول اطمینان نسبت به عدم گسترش خشونت در منطقه تاکید کرد.

پیش تر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود که از آغاز حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه ۴ هزار و ۱۳۷ نفر شهید و ۱۳ هزار و ۱۶۲ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha