کمبود معلم در مدارس چهارمحال و بختیاری برطرف شد

شهرکرد- ایرنا- جمعی از مخاطبان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری در چند روز اخیر با تماس با این رسانه ،خواستار بررسی علل کمبود معلم در برخی از مدارس این استان با گذشته سه هفته از آغاز سال تحصیلی جدید شدند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مخاطبان این رسانه اعلام کردند، در برخی از مناطق تحصیلی در شهرستان‌های استان تعداد معلمان در یک مدرسه کافی نیست یا برخی از مدارس نیز معلمان کمتری نسبت به سایر مدارس دارند.

خبرنگار ایرنا در استان موضوع کمبود معلم در مدارس را از طریق گفت و گو با مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پیگیری کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در این زمینه با اشاره به اعلام نتایج آزمون استخدامی دبیری در هفته گذشته گفت: هم‌اکنون کمبود معلم در استان رفع شده است.

افشین امیریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به فرایند پروژه مهر ۱۴۰۲ و سازماندهی معلمان و دبیران اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و بازنشسته شدن تعداد بالای از معلمان در سال‌های گذشته، تا حدود زیادی در سطح استان کمبود نیروی انسانی دبیری و آموزگاری با ورود پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دبیری و آموزگاری، جذب دانشجو معلمان رشته ابتدایی و استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته و حق‌التدریس از ابتدای این هفته مشکل کمبود معلم رفع شده است.

وی اظهار داشت: نتایج آزمون استخدامی دبیری پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد و روز گذشته ابلاغ معلمان پذیرفته شده صادر شد و از روز شنبه ۲۹ مهرماه دبیران در کلاس درس در مناطق مختلف حاضر شدند.

به گفته وی، سهمیه استخدامی در آزمون دبیری در استان ۱۹۸ نفر بود که ۱۵۷ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند و ابلاغ دریافت کردند.

امیریان اظهار داشت: مشکل کمبود معلم در سال تحصیلی جاری به دلیل حجم بالای بازنشستگی، نبود پیش‌بینی استخدام معلم در سال‌های گذشته بوده است که امسال با برگزاری آزمون دبیری و آموزگاری این مشکل رفع شد.

وی به جذب ۱۰۰ نفر دانشجومعلم در رشته ابتدایی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست بعد از اعلام نتایج آزمون آموزگاری و معلم مدارس استثنایی ۳۵۶ معلم جدید در مدرسه‌های ابتدایی و استثنایی استان مشغول به کار شدند و هنوز نتایج تکمیل ظرفیت و اعتراض آزمون اعلام نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه جذب آموزگار برای مدارس ابتدایی و استثنایی استان در آزمون استخدامی ۵۲۶ نفر بود که بیش از ۷۰درصد این سهمیه جذب شدند و مابقی نمره تراز را کسب نکردند.

به گفته وی، در سالجاری یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته شدند و یک‌هزار نفر نیز کمبود نیرو در سطح استان از سال‌های گذشته بود که این کمبود نیرو با جذب استخدامی‌های جدید آموزگاری، دبیری و استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته و حق‌التدریس معلمان شاغل و همچنین بازنشسته رفع خواهد شد.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری فرصت استفاده از معلمان شاغل و بازنشسته به صورت ۲۴ ساعت در هفته حق‌التدریسی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری شامل ۱۱۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۳۷ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha