چین: اشغالگری های اسرائیل ریشه اصلی تنش ها در خاورمیانه است

تهران-ایرنا- « وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با «زامبری عبدالقادر» همتای مالزی خود تاکید کرد که اشغالگری های اسرائیل ریشه اصلی تنش ها در خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه چین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با بیان این مطلب، افزود: پکن از احیای حقوق مشروع ملت فلسطین حمایت می کند و مشتاق است که موضوع فلسطین را به مسیر اصلی خود بازگرداند و تاکید دارد که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه اجرا شود.

وانگ گفت: بهترین راه حل برای حل این مسئله، تشکیل حکومت مستقل فلسطین و اجرای طرح« دو کشور» است.

وی با اشاره به اینکه چین از بیانیه مشترک آ سه آن و شورای همکاری خلیج فارس درخصوص وضعیت جاری نوار غزه حمایت می کند،افزود: ما همواره در سمت صلح، قوانین بین الملل و آرمان های مشروع کشورهای عربی و اسلامی ایستاده ایم و با هرگونه اقدام که سبب آسیب رساندن به مردم بی گناه و نقض قوانین بین المللی شود،مخالف هستیم.

وانگ گفت: پکن آماده تقویت همکاری با کوالامپور و سایر های کشورهای صلح جو است و تلاش های خود را برای بازگردان صلح به منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داد.

«زامبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی هم در این تماس تلفنی تاکید کرد که کوالامپور از تلاش های چین برای پیشبرد طرح آتش بس،حفاظت از مردم بی گناه و مذاکرات صلح آمیز حمایت می کند و از موضع پکن برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه و اجرای طرح « دو کشوری» برای بازگشت صلح به خاورمیانه، استقبال می کند.

وی افزود: چین باید نقش مهمی برای بازگرداندن دو طرف به میز مذاکره ایفا کند.

زامبری با اشاره به اینکه مالزی به عنوان اولین کشورهای که به طرح «یک پهنه،یک راه» پیوست،اذعان کرد که این طرح برای گسترش اتصالات منطقه ای، تحکیم روابط تجاری بین المللی و ایجاد فرصت های بیشتر برای توسه کشورهای منطقه و جهان مفید است.

وی افزود: کوالامپور مایل به تقویت همکاری و هماهنگی با پکن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha