مطالبات گندمکاران مازندران پرداخت شد

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85265231
مطالبات گندمکاران مازندران پرداخت شد

ساری- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تمامی مطالبات گندمکاران که محصولشان را به مراکز خرید تضمینی این اداره کل تحویل داده بودند، پرداخت شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی مازندران عباسعلی وفایی نژاد ضمن پوزش از کشاورزان به دلیل تاخیر در پرداخت مابه التفاوت قیمت گندم اظهار داشت: با توجه به رقم بالای تولید صورت گرفته و تحویل گندم به دولت، تسویه حساب کشاورزان با اصل قیمت گندم صورت گرفت که در استان مازندران رقم ۱۳هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد.

وی با بیان اینکه پرداخت مابه التفاوت، نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای تامین منابع با روش‌های غیر تورمی و اصلاح بودجه بود، ‌اظهار داشت: هم اکنون با پرداخت رقم ۱۷هزارو ۶۳۰ میلیارد ریال با تمامی کشاورزان گندمکار استان مازندران تسویه حساب شد.

این مقام مسوول، از تعداد معدود کشاورزان که شماره حساب بانکی اعلام شده از سوی آنها با مشکل مسدودی همراه بوده و پرداختی به آنها صورت نگرفت خواست هرچه سریع تر برای رفع مشکل اعلام حساب و پرداخت مابه التفاوت وجه گندم به اداره کل غله استان و بانک کشاورزی دارای حساب مراجعه کنند.

مدیرکل غله و بازرگانی مازندران تصریح کرد: در راستای سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید گندم، در سالجاری گام بلندی در زمینه خودکفایی در تامین گندم برداشته شد.

وی ادامه داد: طبق آمار امسال حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته و بیش از ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ خریداری صورت گرفت.

وفائی نژاد ضمن قدردانی از تمامی کشاورزان استان مازندران که با حرکت جهادی گام مهمی در خودکفایی در محصول اساسی گندم و امنیت غذایی کشور برداشتند، ادامه داد:‌ در سال جاری شاهد افزایش ۴۲درصدی خرید تضمینی گندم در استان بودیم که اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با راه اندازی ۳۲ مرکز خرید، ۱۱۸ هزار تن گندم از ۱۵هزار و ۳۹۶ کشاورز استان تحویل و در مراکز ثبت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران از همه دست اندرکاران اجرای طرح خرید تضمینی گندم در استان از جمله سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، سازمان تعاونی روستایی و انجمن صنفی کارخانجات آرد تقدیر کرد.

بیشترین سطح زیر کشت گندم مازندران در مناطق شرقی بویژه شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه است. گندم در این شهرستان ها در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی کشت می‌شود.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی به میزان هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن تولید و روانه بازار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha