سفیر ایران در کره جنوبی خواستار اقدام جهانی در برابر حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد

تهران- ایرنا - سفیر ایران در کره جنوبی جامعه جهانی را به شدت ترغیب کرد تا تلاش هایی برای جلوگیری از عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کوریا تایمز، سعید کوزه چی سفیر ایران در کره جنوبی در مصاحبه اخیر با این رسانه کره ای تاکید کرد ایران تعهد به محافظت از شهروندانش را به عنوان بخشی ضروری در هرگونه مناقشه ای را در دستورکار دارد.

وی افزود تا کنون در این مناقشه و طی حملات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تلفات انسانی شهروندان فلسطین گزارش شده که یک سوم آن را زنان و کودکان تشکیل می دهند. حمله به قدیمی ترین بیمارستان مسیحیان در غزه بیش از ۵۰۰ کشته برجای گذاشت.

سفیر ایران از کره جنوبی خواست از روابط دیپلماتیک با آمریکا برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه استفاده کند.

وی در ادامه سخنانش گفت کره جنوبی باید از نفوذ خود با متحدش آمریکا برای انجام اقدامات و تلاش های عینی استفاده و آمریکا را ترغیب به اتخاذ اقدامی برای توقف حملات اسرائیل و جلوگیری از رنج شهروندان غیرنظامی کند. اگر دولت کره جنوبی سلامت غیرنظامیان را در اولویت قرار دهد می تواند تاثیری چشمگیر برای فراهم کردن کمک و حمایت از افرادی که در نوار غزه آسیب دیدند انجام دهد.

کوزه چی با تاکید بر اهمیت مبادله زندانیان میان حماس و اسرائیل خواستار مداخله بین المللی فوری برای تسهیل مذاکرات صلح شد.

سفیر ایران در کره جنوبی خاطرنشان کرد حماس دولت مشروع در غزه است که با انتخاباتی مشروع بر سرکار آمده است و به عنوان جنبش مقاومت برای حفاظت از سرزمین شان شناخته می شود.

بیش از ۳۰ سال از توافق اسلو می گذرد که در آن یاسر عرفات فریب آمریکا و اسرائیل را خورد و این توافق را به امید تشکیل دولت مستقل فلسطین امضا کرد. اکنون تمام فلسطینی ها و مقامات فلسطین اعتراف می کنند که این توافق هیچ دستاوردی برای فلطسینیان نداشته است و معتقدند جنگیدن تنها راه آزادی سرزمین های فلسطین است.

وی اشاره کرد برخی از فلسطینیان درباره دستیابی به آزادی از راه های صلح آمیز دچار سرخوردگی شدند و برای احقاق حقوق شان اعلام جنگ کردند.

سفیر ایران در پایان شرایط ناگوار نوار غزه را توصیف کرد و این منطقه را بزرگترین زندان جهان که توسط اسرائیل از هرطرف احاطه شده است نامید. وی همچنین فراهم کردن کمک نظامی به گروه حماس از سوی ایران را رد کرد و گفت سلاح های استفاده شده از سوی حماس به شدت ساده و تولید داخل بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha