۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85265359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85265359
محمد حسین فلاح
در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

یزد- ایرنا- "داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، پنجشنبه هفته گذشته میهمان مردم استان یزد بود، در این سفر یکروزه، چندین طرح افتتاح شد و معاون رییس جمهور، چند خبر خوب عمرانی از روزهای آینده کشور و این استان هم داد.

معاون رییس جمهور در بدو ورود به استان یزد به نکته خوبی اشاره کرد مبنی بر اینکه هدف اول دولت، تکمیل طرحهای نیمه‌تمام است که کامل نمودن آنها افتخار دولت سیزدهم است و تمام تلاش دولت این است که طرح‌های آماده بهره برداری با سرعت به مرحله بهره‌برداری برسند.

هر چند سفر آقای منظور به یزد یکروزه بود اما در برنامه‌ای فشرده ضمن بهره برداری از چندین طرح بزرگ عمرانی، خبرهای خوبی از حوزه عمرانی استان و کشور در آینده داد، در این سفر همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه‌های سلامت، بیمارستانی، تولید، آب‌رسانی و تامین آب افتتاح شد.

تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های نیمه تمام یزد

در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

رییس سازمان برنامه و بودجه در این سفر، خبر خوبی از تزریق اعتبار به طرح های نیمه تمام استان یزد داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی و تسهیلات و سایر منابع، صرف پروژه‌های نیمه تمام سلامت، خطوط مواصلاتی و جاده‌ای و تکمیل مدارس خیرساز می شود ضمن آنکه بخشی از آن هم در فعال شدن واحدهای تولیدی و مشارکت بیشتر معادن در توسعه زیر ساخت‌ها تخصیص می یابد.

افتتاح بیمارستان بحران برای مردم جنوب شرق کشور

در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

در سفر معاون رییس جمهور به استان یزد نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور با زیربنای پنج هزار و ۲۴۰ متر مربع به بهره برداری رسید که هدف از آن پوشش منطقه جنوب شرق کشور است.

با اهتمام دولت سیزدهم به مقوله سلامت و درمان شهروندان، بیمارستان‌های زیادی یکی پس از دیگری در حال افتتاح استدر بحبوحه تاخت و تاز کرونا که گاهی مراکز درمانی با کمبود تحت روبرو میشدند کمبود یک مرکز درمانی اضطراری احساس شد که ساخت بیمارستان بحران در همین راستاست و می تواند در زمانهای خاص، کاستی‌های احتمالی موجود را جبران کند .

افتتاح خط انتقال پساب

در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

خط انتقال پساب از تصفیه خانه شهر یزد به معدن سرب و روی مهدی آباد این استان از دیگر طرحهای مورد بهره برداری بود؛ این خط انتقال به طول خط ۱۰۰ کیلومتر و ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان دارای یک ایستگاه پمپاژ به ارتفاع پمپاژ ۶۳۰ متر و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در محل معدن سرب روی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

خط انتقال پساب با هدف تامین آب مورد نیاز معدن و استفاده از منابع آب غیرمتعارف به جای آب کیفی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

افتتاح سه واحد دیگر

راه اندازی ۲ واحد بوم گردی و یک واحد پیشرفته تولید کاشی و سرامیک در تفت از دیگر طرحهای مورد بهره برداری در سفر معاون رییس جمهور به استان یزد بود.

خبرهای خوب معاون رییس جمهور چه بود؟

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پیگیری دولت سیزدهم برای ساخت ۴۰۰ بیمارستان در سراسر کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا بخشی عمده این مراکز درمانی تا پایان سال آینده تکمیل، تجهیز و بهره برداری برسد.

هر چند سفر آقای منظور به یزد یکروزه بود اما در برنامه‌ای فشرده ضمن بهره برداری از چندین طرح بزرگ عمرانی، خبرهای خوبی از حوزه عمرانی استان و کشور در آینده دادداود منظور افزود: با اهتمام دولت سیزدهم به مقوله سلامت و درمان شهروندان، بیمارستان‌های زیادی یکی پس از دیگری در حال افتتاح است.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در سفر به شهرستان مهریز در خصوص تامین اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی فاطمه الزهرا (س) این شهر قول مساعد داد؛ طرح توسعه فاطمه الزهرا(س) مهریز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی و اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی و با زیربنای ۹ هزار مترمربع در دست ساخت است.

در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

"منظور" در سفر به یزد همچنین از تخصیص ۳۰۰ همت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: تعداد زیادی از طرح های نیمه تمام کشور بیش از دو دهه است که شروع شده و بلاتکلیف است و لذا یکی از کارهایی که باید انجام شود اولویت گذاری در پروژه‌هاست و دیگر اینکه تا زمان تکمیل این طرح های نیمه تمام ، پروژه جدید نباید شروع شود .

حمایت کامل دولت از طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، مهم‌ترین دغدغه استان یزد را تأمین پایدار آب بیان کرد و گفت: باید برای تکمیل طرح‌هایی که در این زمینه در دست اجراست اعتبارات ویژه اختصاص یابد.

«منظور» افزود: در رأس این طرح‌ها انتقال آب از خلیج‌فارس است که دولت به‌صورت کامل از اجرای این طرح حمایت می‌کند تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

شتاب طرحهای نیمه‌تمام بهداشتی در کشور

در سفر معاون رییس جمهور به یزد چه گذشت؟

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به یزد، نوید داد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان از سوی دولت سیزدهم به عنوان یک اولویت ویژه مورد توجه قرار گرفته و روند اجرای این طرح‌ها در ۲ سال اخیر شتاب قابل توجهی یافته که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا، اقدامات دولت در این زمینه برای جامعه ملموس‌تر می‌شود.

طرحهای حوزه گردشگری کشور شتاب می گیرد/ مذاکره با وزارت میراث برای تکمیل طرحهای گردشگری یزد

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بر تسریع در تکمیل هرچه سریعتر طرح های حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: در این زمینه طرح‌هایی که نقشی هویتی در شهرهایی مثل یزد دارند در اولویت تکمیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: برای تکمیل طرح‌های مهم حوزه گردشگری استان یزد و تامین اعتبار برای این پروژه ها با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مذاکره خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha