بیمه سلامت یزد ماهانه ۷۶۰ میلیارد ریال هزینه‌ درمان پرداخت می‌کند+ فیلم

یزد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: این اداره کل ماهانه ۷۶۰ میلیارد ریال به موسسه‌های طرف قرارداد و برای درمان افراد زیر پوشش خود در استان هزینه می کند.

به گزارش ایرنا "محمد دریجانی" روز شنبه به مناسبت هفته سلامت(۲۹ مهر تا پنجم آبان ماه) در جمع خبرنگاران افزود: از مبلغ یاد شده ۴۹۰ میلیارد ریال آن به بخش‌ دولتی و بقیه اختصاص به واحدهای خصوصی درمانی دارد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از مبلغ یاد شده برای بیماران غیربومی هزینه می شود اظهار کرد: در سالجاری ۲۵۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

دریجانی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت استان از آبانماه سال گذشته افزود: اطلاعات ۱۰۷ گروه بیماری نیز وارد سامانه های بیمه سلامت شدند که از این تعداد ۵۱ گروه بیماری دارای بسته خدمتی مشخصی هستند که هزینه های آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ۳۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند تصریح کرد:خوشبختانه پرداختی‌های بیمه سلامت استان به پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی به موقع انجام می‌شود.

۲ تا سه درصد جمعیت استان فاقد بیمه هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد تصریح کرد: هنوز هم ۲ تا سه درصد جمعیت استان فاقد بیمه هستند که امیدواریم نسبت به بیمه خود اقدام کنند ضمن اینکه بیمه افراد از دهک اول تا پنجم بصورت رایگان و از دهک ششم تا دهم ماهانه باید مبلغ یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۷۰ ریال پرداخت کنند.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده در استان اشاره کرد و گفت: اکنون مقدمات این طرح در شهرستان مهریز فراهم شده و پس از آن در ابرکوه و سایر شهرستانهای صورت می گیرد.

شعار هفته بیمه سلامت "گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی" اعلام شده است.

یزد یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha