ناوگان عمومی پایتخت فرسوده است/ رفع مشکلات نیاز به زمان دارد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران علت اصلی ایجاد مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی را فرسودگی آن اعلام کرد و گفت: رفع این مشکلات نیاز به زمان دارد.

عباس شعبانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل عمومی ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی فرسوده است و در سال‌های اخیر کمترین توجه به آن شده اما با نگاه مثبت شورا و مدیریت شهری دوره ششم بخش اعظمی از بودجه را به این موضوع اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر شهردار تهران به کشور چین موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خرید واگن برای مترو در اولویت قرار داشت، اظهار کرد: افزایش خطوط مترو، تعداد اتوبوس و تاکسی از جمله برنامه‌های مدیریت شهری برای بهبود شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون تعداد تاکسی، اتوبوس و حتی واگن‌های مترو در مقایسه با استفاده شهروندان از این ناوگان بسیار کم است و در این بخش‌ها کمبود داریم اما رفع مشکلات نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتوانیم نسبت به تامین و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی انجام دهیم.

ناوگان عمومی پایتخت فرسوده است/ رفع مشکلات نیاز به زمان دارد

به گفته وی، تلاش مدیریت شهری این است که تا پایان سال اقدمات ویژه‌ای در این بخش انجام دهد تا مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی به حداقل برسد البته در جلسات و بازدیدهایی که از مناطق داریم دغدغه بیشتر شهرداران هم موضوع حمل و نقل عمومی است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در سایر بخش‌ها نیز شهر از فرسودگی رنج می‌برد و ضروری است که زیرساخت‌های شهر ترمیم و بازسازی شود.

شعبانی با بیان اینکه تلاش داریم با یک برنامه ریزی منظم در فصل بارندگی مشکلات شهروندان را به کمترین میزان برسانیم، گفت: هم اکنون جلسات مرتبط با موضوع بطور منظم در مناطق ۲۲ گانه در حال برگزاری است و سعی می‌کنیم سطح خدمات رسانی در بخش برف روبی و رفع آبگرفتگی معابر را به حد مطلوب برسانیم تا شهروندان در زمان بارندگی کمترین مشکل را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مهمترین مشکل شهروندان تهرانی ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این دوره، مدیریت شهری تلاش زیادی دارد تا این مشکلات را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha