رسانه‌ها عقب‌ماندگی در جنگ روایت‌ها را جبران کنند/ سیستان و بلوچستان گنج پنهان شرق است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این استان گنج پنهان شرق است، گفت: رسانه‌ها باید عقب‌ماندگی در جنگ روایت‌ها را جبران کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهانشاهی روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا در زاهدان با اشاره به اینکه عمق اثرگذاری رسانه‌ها بالاتر از حیطه اطلاع‌رسانی است، بیان کرد: جنگ، جنگ رسانه‌ای است بر این باور هستیم دوران اطلاع‌رسانی گذشته و امروز سناریوها را خبرگزاری‌ها تکمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها تولیدکننده نگرش‌ها و روایت‌ها هستند، افزود: اگر به مساله رسانه‌ها در این برهه از زمان کم‌توجهی و غفلت شود قطعاً بازی را خواهیم باخت چرا که در جنگ رسانه و روایت به سر می‌بریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند سازمان تبلیغات اسلامی ۲ رسالت عمده برعهده دارد که عرضه و ارائه اسلام ناب با نوآوری در زبان و دیگری مقابله فکری و فرهنگی با تهاجمات دشمن است در هر ۲ این رسالت مقابله باید هوشمندانه باشد و نقش رسانه می‌تواند اثرگذار باشد.

مشارکت والای رسانه‌ها در جبران عقب‌ماندگی‌های سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه رسانه برای تبلیغات اسلامی یک برنامه راهبردی است تا رسالتمان را به درستی انجام دهیم، گفت: در سیستان و بلوچستان با توجه به رسالت جدی تبلیغات اسلامی مبنی بر تغییر چهره بازنمایی شده این استان در کشور و خارج از کشور، باید تلاش کنیم چهره واقعی استان را مخابره کنیم چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب این خطه گنج پنهان شرق بوده بر این اساس اگر به ظرفیت‌های آن توجه شود نه تنها بار خود بلکه بار کشور را بر دوش می‌کشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانشاهی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در بیشتر شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در شرایط خوب قرار دارد اگر چه در برخی شاخصه‌ها دچار عقب‌ماندگی است؛ اما پایداری خانواده‌ها در این خطه بالاتر از سایر نقاط کشور است.

سیستان و بلوچستان بهشت ظرفیت‌های نیروی انسانی

به گفته وی؛ دینداری مردم شاخص بسیار مطلوبی در سیستان و بلوچستان دار، از سوی دیگر مردم این استان دارای فرهنگ‌های غنی دینی بوده سابقه عظیم و طولانی این خطه در تمدن‌ها، در دوران انقلاب و یا اولین‌هایی که این استان دارد؛ مانند شهر سوخته، قیام مردم سیستان برای امام حسین (ع)، افتخارات بلوچستان در مقابله با پرتقالی‌ها و انگلیسی‌ها و بی‌بی مریم همه‌وهمه نشان از ظرفیت‌ها و جایگاه والای این استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قوم بلوچ مردمی اصیل و دارای فرهنگ، قدمت و سابقه هستند این استان در اوج تنوع زیستی قومی و مذهبی روبه‌رشد و توسعه قرار گرفته باید در انعکاس آن تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی تاریخی جبران شود این یک رسالت همگانی است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهشت ظرفیت‌های نیروی انسانی است، ادامه داد: قوت نیروی انسانی این خطه در داخل و خارج استان منشا تحولات فراوان بوده در روزهای اخیر جایزه مؤسسه برتر در حوزه نخبه‌پروری توسط «خانم لک زایی» از دست رئیس‌جمهور گرفته شد این جایزه در استانی که نسبت به سایر نقاط کشور فاصله‌های زیرساختی و غیره دارد بسیار ارزشمند است.

رسانه‌ها عقب‌ماندگی در جنگ روایت‌ها را جبران کنند/ سیستان و بلوچستان گنج پنهان شرق است

راه‌اندازی مرکز رسانه مستقل در اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانشاهی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم در آینده نزدیک مرکز رسانه مستقل را در اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان دایر کنیم.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان مردمی وفادار به انقلاب هستند و این نظام برای مردم این استان اعتبار، ارزش و احترام قائل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حریت رسانه‌ها در این است با رعایت موازین و چارچوب‌های امنیتی به دنبال ماندگاری سرمایه‌های اجتماعی و افکار عمومی در این استان باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha