۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85265518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهبران آموزشی  اصفهان از بین نیروهای جوان و متخصص انتخاب شدند

اصفهان- ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: انتخاب راهبران آموزشی، تربیتی برای تدریس در مدارس چند پایه و عشایری سال تحصیلی جاری از بین نیروهای جوان و متخصص انتخاب شده‌اند.

به گزارش ایرنا،راهبران آموزشی، تربیتی در مدارس روستایی و مناطق محروم که کلاس‌های چند پایه که توسط یک یا چند معلم محدود اداره می‌شوند، جایگزین مدیر و معاون مدرسه می‌شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.

وجیه فاضل روز شنبه در جلسه توجیهی راهبران آموزشی، تربیتی جدید انتصاب سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: ترکیب نیروی جوان و متخصص، بدون شک عامل رشد نظارت و کیفیت‌بخشی به مدارس چندپایه و عشایری خواهد بود.

وی اظهار داشت: فعالیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تا دورترین نقاط و اعماق شهرها و روستاها امتداد دارد و بر این مبنا راهبران آموزشی،تربیتی، فراهم‌کننده بستر مناسب این فرصت و بال‌های توانمند آموزش ابتدایی در دورترین مدارس چندپایه و عشایری استان هستند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره آموزش به‌روز، به‌عنوان رسالت مهم آموزش و پرورش و کار عظیم این مجموعه گفت: این رسالت فقط تعلیم عادی و معمولی نیست، بلکه تعلیمی بنیادین است که زمینه این کار در آموزش و پرورش مهیاست.

فاضل یادآور شد فرایند مصاحبه انتخاب راهبران آموزشی تربیتی نشان داد که بهترین و توانمندترین افراد انتخاب شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: گفت: رسالت راهبران آموزشی تربیتی علاوه بر نظارت بر جریان تعلیم و تربیت بر مدارس چندپایه و عشایری، تلاش شبانه‌روزی برای کیفیت‌بخشی به مساله مهم آموزش برای دانش‌آموزان این مدارس است.

وی در ادامه با مرور برخی از موارد دستورالعمل انتصاب راهبران خاطرنشان کرد: حیطه عملکرد راهبران آموزشی تربیتی شامل تمامی عناصری است که فرآیند تدریس و یادگیری را در بر می‌گیرد و همه این فعالیت‌ها باهدف به حداکثر رساندن رشد حرفه‌ای معلم و در نتیجه کسب بهترین نتایج از برنامه‌های آموزشی است.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۵۵ راهبر آموزشی تربیتی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در کلاس‌های چندپایه و عشایری در ۳۴ منطقه و ناحیه استان، مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha