آمایش سرزمینی بهسازی و بازسازی اماکن ورزشی استان اردبیل احصا شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از احصای آمایش سرزمینی بهسازی و بازسازی اماکن ورزشی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، اکبرورودی روز شنبه در مراسم تجلیل از ورزشکاران شهرستان کوثر، تامین زیرساخت‌های ورزشی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های متولیان ورزش استان برشمرد و گفت: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام ورزشی و تامین زیرساخت های مورد نیاز شاهد توسعه و رشد ورزش استان اردبیل باشیم.

وی با اشاره به این که برای بازسازی و بهسازی اماکن ورزشی شهرستان کوثر بیش از ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: با توجه به اعتبار مورد نیاز، علاوه بر اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان باید اعتبارات شهرستانی نیز برای بازسازی و بهسازی و تجهیز اماکن ورزشی این شهرستان در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به کسب نتایج چشمگیر و جایگاه ورزش استان در کشور در سال گذشته، بیان کرد: امروز رشته ورزشی وزنه‌برداری، شمشیربازی، ووشو، دو و میدانی، کیک بوکسینگ، ورزش ناشنوایان و جانبازان و معلولان استان در سطح کشور جزو برترین‌ها است.

ورودی با بیان اینکه سرانه ورزشی در شهرستان کوثر از میانگین کشوری بالاتر است، اضافه کرد: با این حال لازم بود در خصوص سرانه ورزشی این شهرستان بازنگری صورت بگیرد که در همین راستا دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان ماموریت یافت تا زمین های روباز و بلاتکلیف در شهرستان کوثر را شناسایی و برای استفاده بهینه از انها طبق قانون و مقررات اقدامات را انجام دهد.

وی در خصوص جذب اعتبارت ملی برای بازسازی و بهسازی اماکن ورزشی، بیان کرد: نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند تا بازسازی و بهسازی اماکن ورزشی استان صاحب ردیف بودجه‌ای ملی شود که در صورت تحقق این امر بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و جوانان را از دیگر اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان برشمرد و گفت: پیگیر تامین و اختصاص بودجه لازم برای احداث خانه جوانان هستیم.

در این آیین از تعدادی از ورزشکاران شهرستان کوثر در رشته های مختلف ورزشی با اهدای لوحی تجلیل شد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

در استان اردبیل ۵۳ هیات ورزشی فعال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شدند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر مرد و بیش از ۲۰ هزار نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha