۶۰ درصد تلفات جاده‌ای خراسان جنوبی در صحنه تصادف است

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اعلام کرد: ۵۸ درصد تصادفات در محورهای اصلی این استان روی می‌دهد و ۶۰ درصد متوفیان در صحنه تصادف کشته می‌شوند که نشان از شدت تصادفات دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ علیرضا رضایی روز شنبه در جلسه ستاد راهبری تصادفات استان که به ریاست جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: از ابتدای امسال تا ۲۵ مهر ماه ۱۵۳ فقره تصادف برون شهری در جاده‌های استان روی داد که منجر به مرگ ۱۹۱ نفر شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲۳ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع آمار تصادفات منجر به فوت از ابتدای امسال تا ۲۵ مهر در استان ۲ درصد کاهش داشته اما تصادفات جرحی چهار درصد افزایش یافته و چهار هزار و ۳۷ نفر در تصادفات امسال مجروح شدند.

وی افزود: بیشترین فوتی‌های تصادفات برون شهری مربوط به شهرستان‌های نهبندان، قاینات و طبس است و در فوتی‌های تصادفات درون شهری نیز بیرجند و قاین در صدر هستند.

رضایی توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ را از مهمترین علل بروز تصادفات برون شهری عنوان کرد و گفت: در حوادث درون شهری نیز بیشترین علت مربوط به رعایت نکردن حق تقدم و توجه به جلو است.

وی افزود: در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، سربیشه و بشرویه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها را شاهد هستیم که نیازمند تدبیر است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی همچنین از افزایش ۵۳ درصدی فوتی در تصادفات خودروهای سوختکش یا شوتی خبر داد و گفت: اجرای ۱۷ طرح تشدید برخورد با خودروهای شوتی از ابتدای امسال منجر به توقیف یک هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو و کشف بیش از ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است.

۶۰ درصد تلفات جاده‌ای خراسان جنوبی در صحنه تصادف است

وی اضافه کرد: کمربندی قاین از نقاط پر حادثه در جاده‌های استان است که نیاز است دوبانده سازی آن تسریع شود.

رضایی گفت: ۱۰ کیلومتر در محور دیهوک - راور از کیلومتر ۱۸۰ تا ۱۹۰ در سنوات اخیر پر حادثه بوده که نوروز امسال هم با پنج فوتی و ۲۰ مصدوم عملکرد استان در کاهش تصادفات را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: ایمن سازی این محور از سال ۹۲ شروع شد اما همچنان نیمه کاره باقی مانده است که انتظار می‌رود در راستای کاهش تصادفات، احداث پل و تعریض محور زودتر به انجام برسد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اجرای طرح شهید ابراهیم هادی در بشرویه را از نمونه‌های موفق فرهنگ ترافیک عنوان کرد که در سطح مدارس و معابر شهری و روستایی انجام شده و نیاز است به بقیه شهرها نیز تسری داده شود.

وی گفت: با توجه به تردد کاذب ناوگان باربری با اخذ بارنامه‌های صوری و تردد خالی و بدون بار در مسیرهای منتهی به سیستان و بلوچستان باید راهداری نسبت به رصد و طرح در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و تشدید برخورد اقدام کند.

رضایی یکی دیگر از معضلات جاده‌ای را لغزنده بودن راه‌ها به دلیل قاچاق سوخت ذکر کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و بارش‌های پاییزی و زمستانه باید راهداری و دستگاه‌های امدادی نسبت به احراز آمادگی مضاعف اقدام کنند همچنین شن و نمک در راهدارخانه‌ها با حجم بیشتری ذخیره سازی شود.

وی گفت: حداقل ۳۰ دستگاه دوربین لیزرگان به منظور کنترل سرعت توسط تیم‌های گشت پلیس راه از محل اعتبارات استانی باید تامین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha