۲ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85265610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای دروغ‌های صهیونیسم برای مخاطبان آمریکای لاتین

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی «هیسپان تی وی» سعی دارد آنچه در دو طرف درگیری اسرائیل و غزه روی می‌دهد را با سرعت و دقت اطلاع رسانی کند تا راه بر وارونه نمایی رسانه‌های غربی که رسما از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند بسته شود.

به گزارش ایرنا، هر شخصی که با امریکای لاتین آشنا باشد می داند که رسانه های عمومی و فضای مجازی در آن منطقه از جهان کاملا در خدمت غرب است و رسانه های جریان اصلی ایالات متحده، حتما به سود تل آویو پروپاگاندا می کنند. در روزهای بعد از عملیات طوفان الاقصی، رسانه های غربگرا تلاش کردند تا برای سرپوش گذاشتن بر شکست ارتش اسرائیل و ضعف های امنیتی رژیم صهیونیستی اطلاعات غلط منتشر کنند تا ضعف نظامی تل آویو را با برتری رسانه ای جبران کنند. آنها، اشغالگران قدس را مظلوم نشان دادند و مبارزان مقاومت را ستمگر معرفی کردند.

در امریکای لاتین هرگز از ستمی که بر مردم فلسطین در ۸۰ سال گذشته روا شده کمترین خبری منتشر نمی شود اما بعد از آنکه مبارزان فلسطینی برای گرفتن اسیر به منظور مبادله اسرای فلسطینی با نظامیان اشغالگر دست به یک عملیات گسترده زدند ناگهان رسانه های غربی یکصدا به کمک رژیم صهیونیستی آمدند.

در ابتدا تلاش کردند تا با دروغ هایی مانند «بریدن سر ۴۰ کودک توسط حماس، تجاوز به زنان در فستیوال موسیقی، مشابه بودن داعش و حماس، بمباران بیمارستان غزه توسط جهاد اسلامی» و سایر موارد قلب و ذهن مردم جهان را با صهیونیستها همراه کنند. چند روز بعد که بمباران های بی هدف و سنگین صهیونیست ها بر روی غزه - که متراکم ترین منطقه جهان است – شروع شد، رسانه های غربی هم خانه ها و امکان عمومی غزه را نوعی هدف نظامی معرفی می کردند و در اصل با جنایات شنیع اسرائیل شریک شدند.

افشای دروغ‌های صهیونیسم برای مخاطبان آمریکای لاتین

در رسانه های غربی مکرر بیان می شود که اگر حماس این عملیات انتقام جویانه را انجام نمی داد مردم غزه این چنین زیر بمباران مستمر رژیم صهیونیستی قرار نمی گرفت در حالیکه غزه هر روز از ۸۰ سال گذشته تاکنون زیر بار ضربات نظامی و محاصره و ددمنشی صهیونیست ها قرار داشته است و حتی ۲ میلیون و ۲۰۰ فلسطینی ساکن در غزه از داشتن فرودگاه و بندر هم محروم هستند با آنکه در ساحل دریای مدیترانه قرار دارند. مردم غزه از سال ۲۰۱۵ در محاصره هستند و هر زمان رژیم صهیونیستی اراده کند مسیرهای ارسال مواد غذایی و دارویی به غزه را مسدود می کند.

رسانه های غربگرا تلاش کردند تا برای سرپوش گذاشتن بر شکست ارتش اسرائیل و ضعف های امنیتی رژیم صهیونیستی اطلاعات غلط منتشر کنند تا ضعف نظامی تل آویو را با برتری رسانه ای جبران کنند

رسانه های غربی هرگز نمی‌گویند که بسیاری از فلسطینی هایی که از سایر شهرها مانند یافا، عکا، حیفا، ناصره، عسقلان و... در سال های ۱۹۴۸ و ۹۶۷ آواره شدند زیر گلوله و سرنیزه صهیونیست ها به غزه رفتند و نسل های متوالی از آنان در اردوگاه های موقت به دنیا آمدند و راهی برای زندگی خوب ندارند.

در چنین شرایطی، هیسپان تی وی اخبار رویدادهای فلسطین اشغالی را آنچنان که هست بیان می کند و در عین حال نیم نگاهی هم به سرنوشت مردم فلسطین از زمان اشغال آن سرزمین توسط انگلیس سپس تاسیس رژیم صهیونیستی تا امروز دارد تا بینندگان این شبکه بتوانند تاریخه این تحولات را از سر منشاء آن در اختیار داشته باشند. هیسپان تی وی بعد از عملیات انتقام جویانه طوفان الاقصی، لحظه به لحظه خبرها را دنبال کرد و این خبرها را بازتاب داده است.

این شبکه ایرانی همواره تلاش کرده است تا آنچه را که در فلسطین اشغالی از جمله غزه روی می دهد به بینندگانش بازتاب دهد. این رسانه سعی دارد آنچه در دو طرف درگیری روی می‌دهد را با سرعت و دقت اطلاع رسانی کند تا راه بر وارونه نمایی رسانه های غربی که رسما از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند بسته شود.

علاقه اسرائیل به کشتار خبرنگاران

در جنگ ها همیشه هدف های نظامی از اولویت بالایی برخوردار است و ارتش ها توان خود را برای منهدم کردن قدرت نظامی طرف مقابل اختصاص می دهند اما رژیم صهیونیستی بیش از آنکه اهداف نظامی را مد نظر قرار دهد تلاش دارد تا خبرنگاران را هدف بگیرد چرا که نمی خواهد حقایق به گوش مردم جهان برسد. حتی حکومت های دیکتاتور هم در دنیای امروز خود را مخالف رسانه معرفی نمی کنند اما اسرائیل تنها رژیمی است که رسما خبرنگاران را می کشد و این جنایت را هم با افتخار می پذیرد و بدتر اینکه رسانه های غربی از تل آویو حمایت می‌کنند.

یکی از جنایات اسرائیل در روزهای اخیر هدف گرفتن ساختمان هایی است که می داند محل فعالیت خبرنگاران است و حتی خبرنگاران رسانه هایی مانند رویترز را هم در جنوب لبنان که از غزه فاصله زیادی دارد هدف گرفت و یکی از آنان را کشت. به یاد آوریم که در بهار سال قبل اسرائیل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره و یک خبرنگار رادیو محلی فلسطین را با گلوله مستقیم کشت. در روزهای اخیر هم به ساختمان شبکه های برون مرزی ایران مانند پرس تی وی و العالم در غزه حمله کرد.

در کنار کشتار خبرنگاران توسط اسرائیل، غرب هم تلاش می کند هر رسانه ای که حقیقت را بیان می کند محدود و تحریم کند. از شبکه های برون مرزی ایران مانند هیسپان تی وی تا شبکه های مخالف با غرب مانند آرتی روسیه، المیادین لبنان و ... تا مردم کشورهای جهان به خبرهای حقیقی دسترسی نداشته باشند.

یا این دید می توان تشخیص داد که اهمیت آگاهی بخشی به افکار عمومی مردم جهان به ویژه در منطقه امریکای لاتین که از فلسطین فاصله بسیاری دارد چقدر دارای اهمیت است. اگر هیسپان تی وی دست به روشنگری نزند شاید حقیقت رویدادهای غزه هرگز برای اکثریت مردم منطقه لاتین آشکار نشود.

هیسپان‌تی‌وی (به اسپانیایی: HispanTV) نام اولین شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان ایران است. این شبکه فعالیت خود را از تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha