همدلی دانش‌آموزان مراغه با کودکان غزه

مراغه- ایرنا- همایش «همدلی با کودکان غزه» با حضور ۷۰۰ دانش‌آموز مراغه در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز شنبه در جمع این دانش‌آموزان گفت: ارزش امنیت با دیگر داشته‌ها قابل مقایسه نیست اما هم سن و سالان شما دانش‌آموزان ایرانی در غزه از این نعمت محروم هستند.

همدلی دانش‌آموزان مراغه با کودکان غزه
آیت‌الله پورمحمدی در همایش همدلی با کودکان غزه سخنرانی کرد

آیت‌الله «محمدتقی پورمحمدی» افزود: کودکان صغیر فلسطینی نه تنها در روزهای اخیر بلکه در ۷۵ سال گذشته توسط همین رژیم جعلی به خاک و خون کشیده شده‌اند و اکنون در بدترین شرایط به سر می‌برند.

وی ادامه داد: رژیم جعلی اسراییل که از رودررویی زمینی با رزمندگان مقاومت واهمه دارد، به کودک‌کشی روی آورده است و کودکان بی‌پناهی که همه کس و کارشان را از دست داده‌اند، اکنون از ترس آتش و انفجار، جان خودشان را مظلومانه از دست می‌دهند.

امام جمعه مراغه افزود: آمریکا همانطور که امروز به اسراییل اسلحه می‌دهد و در قتل‌عام کودکان غزه با صهیونیست‌ها شریک است، در دوران دفاع مقدس هم از بعثی‌ها حمایت کرد و اگر لازم باشد، برای کشتار کودکان کشورمان هم تسلیحات هدیه می‌دهد.

امام جمعه مراغه: اسراییل همانطور که در قتل عام کودکان غزه شریک جرم رژیم جعلی اسراییل است، اگر نیاز باشد برای کشتار کودکان ایرانی هم تسلیحات هدیه می‌دهد

اسراییل به دنبال نسل‌کشی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه رژیم جعلی اسراییل به دنبال نسل‌کشی و تجاوز است، بیان کرد: این رژیم غاصب به دلیل جنایت‌هایش باید محاکمه شود.

رضا عسکری افزود: امروز دانش‌آموزان مراغه با تجمع در مسجد جامع و با واقف بودن به مظلومیت مردم غزه، می‌خواهند به کودکان بی‌دفاع فلسطین اعلام کنند که با شادی آنان شاد می‌شوند و با ناراحتی‌هایشان غمگین هستند.

وی اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه مراغه پیش از این نیز بارها از جنایت‌های ددمنشانه رژیم جعلی اسراییل اعلام انزجار کرده و حمایت خودشان را از مردم فلسطین اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاستگذار این روزهای این رژیم جعلی آمریکایی‌ها هستند، بیان کرد: به مردم غزه و به ویژه کودکان بی‌دفاع اعلام می‌کنیم که در کنار آنان بوده و برای هرگونه کمک به فلسطین منتظر حکم رهبر معظم انقلاب هستیم.

عسکری با اشاره به اینکه کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، این روزها خفه خون گرفته‌اند، بیان کرد: وای به روزی که کاسه صبر شیعیان لبریز شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی رخصت دهد.

به گزارش ایرنا یکی از دانش‌آموزان دختر حاضر در این آیین با خود یک بطری آب سربسته همراه داشت و جمله‌هایی هم روی آن نوشته بود تا تشنگی کودکان غزه را یادآوری کند.

همدلی دانش‌آموزان مراغه با کودکان غزه
دانش‌آموز مراغه‌ای با یک بطری آب به همایش همدلی با کودکان غزه آمد تا تشنگی آنان را یادآوری کند

جمعی از دانش‌آموزان حاضر در این آیین به یاد کودکان مظلوم غزه، ورک‌شاپ نقاشی برگزار کرده و همزمان دسته‌ای دیگر سرود «سلام فرمانده» را جمع‌خوانی کردند.

همایش «همدلی با کودکان غزه» به همت شهرداری مراغه و با مشارکت برخی دیگر از ارگانها به یاد همان کودکانی برگزار شد که با مظلومیت و آوارگی جان می‌بازند و مدعیان حقوق بشر به سکوت خود در قبال قتل‌عام آنان ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha