جنایات غزه نباید در پس رویکردهای جانبدارانه رسانه‌های بانفوذ فراموش شود

تهران- ایرنا- ۳۰۰ فعال حوزه نشریات دانشجویی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کردند: نباید اجازه داد اتفاقات امروز غزه در پس رویکردهای جانبدارانه توسط برخی رسانه‌های بانفوذ از اولویت خارج و فراموش شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ۳۰۰ فعال دانشجویی حوزه نشریات در بیش از ۵۰ دانشگاه کشور با امضای بیانیه‌ای حملات وحشیانه رژیم صهیونستی به غزه و تعرض به دانشگاه و بیمارستان‌های فلسطین اشغالی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: حرکت انقلابی امروز جوانان فلسطینی محصول هشت دهه جنایت، اشغالگری و نژادپرستی صهیونیست‌ها در فلسطین است. صهیونیست‌هایی که در طول تاریخ منحوس‌شان خون ده‌ها هزار نفر را ریختند و صدها هزار نفر مردم فلسطین را آواره کردند، امروز با حمایت دولت‌های اروپایی و آمریکایی در پوشش مظلوم‌نمایی گسترده‌ رسانه‌ای دست به قتل عام گسترده‌ مردم غزه می‌زنند.

جنایات غزه نباید در پس رویکردهای جانبدارانه رسانه‌های بانفوذ فراموش شود

این فعالان دانشجویی در این بیانیه آورده اند: متاسفانه برخی ملت‌ها و خیانت برخی دولت‌های عربی دشمن صهیونیست را بر نقشه‌ شوم خود مصمم‌تر و حریص‌تر کرد تا بدان جا که پس از ۱۰ روز بمباران مناطق مختلف غزه از جمله دانشگاه این شهر، به حریم بیمارستان المعمدانی تعرض کرد و صدها تن از کودکان بی‌گناه، مجروحان و افراد بی‌پناه را به خاک و خون کشید.

در این بیانیه تاکید شده است: جنایت وحشیانه و غیرقابل تحمل رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی، بار دیگر نشان داد این دژخیمان فقط زبان زور می فهمند و درک و فهمی از رفتار انسانی ندارند. بمباران بیمارستانی که پناهگاه کودکان و زنان مظلوم و آسیب دیده بود، در یک چشم بر هم زدن به کشتارگاه آنان تبدیل شد. فاجعه ای که جهانیان را متالم و دردمند کرده و خوی وحشیگری رژیم موقت اسراییل را برای جهانیان بر ملا کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگرچه با این اقدام ددمنشانه، بار دیگر ملت‌های منطقه عمق انزجار خود را از این غده سرطانی نشان دادند، اما سکوت کر کننده‌دولت‌های غربی و بعضا حمایت از رژیم غاصب و موضع‌گیری‌های متفاوتشان در قبال جنگ اوکراین نمایانگر استانداردهای دوگانه‌ای است که راه را برای رفتار وحشیانیه رژیم صهیونیستی هموار می‌کند. چنین رفتار متناقضی باید مورد توجه، رصد و اعتراض جوانان آزاده باشد.

فعالان دانشجویی حوزه نشریات کشور در این بیانیه آورده اند: آرمان فلسطین، سنگ محک خوبی برای سنجش انسانیت است. فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکومیت این جنایت دردناک از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر جهان به ویژه کشورهای مسلمان دعوت می‌کند در برابر پروپاگاندای رسانه‌ای دستگاه‌های تبلیغاتی حامی جنایت اخیر، موضع‌گیری و انزجار خود را اعلام کنند.

جنایات غزه نباید در پس رویکردهای جانبدارانه رسانه‌های بانفوذ فراموش شود

در این بیانیه تاکید شده است: سرنوشت فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد جوانان آزادی‌خواه جهان بستگی دارد. نباید اجازه داد اتفاقات امروز غزه در پس رویکردهای جانبدارانه توسط برخی رسانه‌های بانفوذ از اولویت خارج و فراموش شود. ما دانشجویان ایران اسلامی با ایمان کامل به وعده‌ی الهی، با تمام وجود در کنار تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، برای آرمان قدس و آزادی سرزمین های فلسطین، پاره تن اسلام می‌جنگیم و رژیم موقت اسراییل را از صفحه روزگار محو می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در این نبرد، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات هوایی کور و مستمر قرار داده و صدها نفر از فلسطینی‌های بی‌گناه را به شهادت رسانده است. این رژیم همچنین غزه را در حصر کامل قرار داده است.

اشغالگران صهیونیست، روز ۲۵ مهرماه بیمارستان «المعمدانی» غزه را بمباران کردند که در نتیجه این اقدام جنایتکارانه صدها زن و مرد و کودک فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عرب بعد از انتشار خبر حمله به این بیمارستان در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافته و علیه این رژیم شعار سردادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به نمایش گذاشتند.

مردم تهران نیز در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان سه شنبه شب در یک تجمع اعتراضی، در میدان فلسطین کشتار مردم بی گناه را محکوم کرده و شعار «مرگ بر اسراییل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با اسراییل»، «سپاهی با غیرت موشک جواب موشک» سر دادند. همچنین تجمع اعتراضی دیگری عصر روز چهارشنبه با حضور و سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در میدان انقلاب برگزار شد. تجمعات مردم ایران در شهرهای مختلف در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در روزهای گذشته ادامه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha