اماکن آبی کشور با پرورش ناجیان غریق ایمنی بیشتری خواهند داشت

اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه دولت سیزدهم با هدف کاهش آمار غریق، نگاه ویژه‌ای به ساماندهی سواحل دارد گفت: همواره باید توجه داشت که اماکن آبی کشور با پرورش ناجیان غریق ایمنی بیشتری خواهند داشت.

به گزارش ایرنا مهدی حیدری روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات نجات غریق خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اعتماد صد در صدی مجمع به آقای جشان‌زاده نشان از عملکرد خوب او در چند ماه اخیر بوده و انتظار داریم که با قدرت بیشتر در همین مسیر گام بردارد.

وی افزود: با توجه به پیشینه خوزستان در ورزش کشور، انتظار داریم که در بحث پیشگیری از غرق‌شدگی و همچنین رویدادهای کشوری اقدامات موثری در استان انجام شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی وظیفه اصلی فدراسیون را پرورش ناجیان غریق به منظور ایمن‌سازی اماکن آبی کشور دانست و گفت: شرایط استان خوزستان به دلیل وجود رودخانه های عظیم با سایر استان‌ها متفاوت است و باید توجه ویژه ای به این هیات شود.

وی از کاهش ۶۰ و ۵۰ درصدی آمار غریق در استان گیلان و مازندران خبر داد و افزود: این آمار در استان خوزستان و دیگر استان‌های جنوبی کاهشی بوده است.

حیدری گفت: با اختصاص اعتبار به ادارات کل ورزش و جوانان، می‌توان نسبت به پرداخت حقوق ناجیان غریق و خرید تجهیزات بهتر عمل کرد و سواحل امن‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش عمومی شنا در مدارس باعث کاهش آمار غریق خواهد شد افزود: با توجه به ارتباط خوبی که با فدراسیون شنا داریم امیدوارم این اقدام هر چه سریعتر عملی شود.

گفتنی است امید جشان زاده با ۲۴ رای به عنوان رییس هیات نجات غریق استان خوزستان انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha