۳۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شوند

اصفهان- ایرنا- فرمانده سپاه‌صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز از استان در اردوی راهیان نور شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سردار مجتبی فدا عصر شنبه در نشست اردوی دانش آموزی راهیان نور در ستاد سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان افزود: نخستین اعزام اردوی راهیان نور از یکم آبان‌ با ۱۰ دستگاه اتوبوس حامل دختران دانش‌آموز از جوار مزار شهید محسن حججی در نجف‌آباد آغاز خواهد شد.

وی افزود: در قالب این برنامه دانش‌آموزان دختر در مرحله نخست از یکم‌ آبان‌ تا دهم آذر و دانش‌آموزان پسر از دوازدهم تا بیست‌ و پنجم آذر به مناطق عملیاتی کربلای چهار و پنج، شلمچه، خرمشهر و طلاییه اعزام می‌شوند.

سردار فدا، هدف از برگزاری این اردوها را تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس و عملکرد یگان‌های استان شهیدپرور اصفهان در دوران جنگ تحمیلی اعلام کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) با بیان‌اینکه بیشترین شهدای اصفهان در دوران دفاع مقدس در این مناطق بوده‌اند، افزود: پس از پایان فصل امتحانات، اعزام دانش‌آموزان از بهمن امسال نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی فدا افزود: اردوی راهیان نور از نوروز سال آینده به بعد از ماه مبارک رمضان موکول خواهد شد.

فرمانده سپاه‌ اصفهان یادآور شد: ایران مُقتدر و قوی امروز از دستاوردهای ماندگار دوران دفاع مقدس برخوردار است و کمک مستشاری نظام اسلامی به جبهه مقاومت و در مبارزه با قدرت‌های استکبار جهانی که قصد داشتند خاورمیانه جدیدی رقم بزنند و جنگ میان شیعه و سنی را به وجود آورند، یکی از دستاوردهای آن دوران باشکوه است.

سردار فدا با بیان‌اینکه اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای آشنایی دانش آموزان با دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: تلاش می‌کنیم با جذب و آموزش راویانِ مخاطب شناس، زمینه استفاده از این فرصت برای نسل‌های جدید فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: دانش‌آموزانی که در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند، سفیران انتقال فرهنگ دفاع مقدس بشمار می‌روند.

محمدرضا ابراهیمی افزود: حیات طیبه یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب به همین منظور اجرا می شود.

وی خودباوری، مسوولیت‌پذیری، همدلی و روحیه قدردانی از مجاهدان وطن و پاسبانان امنیت را مهمترین دستاورد اردوهای راهیان نور برای دانش‌آموزان برشمرد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با ۲۳ هزار و ۲۹۰ شهید بیش از ۱۰ درصد از مجموع شهدای هشت سال دفاع مقدس را دارد.

تعداد جانبازان این استان ۴۹ هزار نفر معادل ۹ درصد از جانبازان کشور و شمار آزادگانش سه هزار و ۶۰۰ نفر معادل هشت درصد از آزادگان ایران اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha