نمایش‌های خیابانی راەیافتە به جشنواره مریوان برای اجرا در کشور حمایت می‌شوند

سنندج - ایرنا - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایش های خیابانی راه یاقته به جشنواره بین المللی مریوان برای اجرا در همه نقاط کشور مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مریوان، کاظم نظری در حاشیه مراسم پایانی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای نمایش های خیابانی بعد از پایان جشنواره ها نباید متوقف شود و باید در شهرهای مختلف به اجرا درآیند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان استاندارد های خاص خود را دارد و توانسته به این جایگاه ویژه ای در کشور برسد، افزود: باید برای حضور گروه های بیشتر به ویژه خارجی تلاش بیشتری کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در هر جای که نام نمایش خیابانی باشد، نام شهر مریوان به عنوان یک نمونه خوب و برجسته کشوری مطرح می شود و این نتیجه همراهی و مشارکت مردم و مدیران است.

نظری با اشاره به اینکه امیدواریم در جشنواره هفدهم شاهد خلاقیت و تاثیر گذاری بیشتر باشیم، گفت: وزارت ارشاد ۱۰ میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره شانزدهم هزینه کرده و بخش دیگری از هزینه ها هم از منایع استانی تامین شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این دوره از جشنواره به ۴۰ کشور ارسال شد، یادآور شد: از این تعداد ۲۵ کشور اعلام آمادگی کردند ولی به دلیل تغییراتی که زمان برگزاری جشنواره ایجاد شد برنامه ریزی بسیاری از این گروه ها بهم خورد و دیگر نتوانستند حضور پیدا کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل نبود منابع مالی برای حضور بیشتر گروه های خارجی در جشنواره مریوان را تکذیب کرد و گفت: برنامه ریزی گروه های خارجی با زمان برگزاری جشنواره هماهنگ نشد و همین منجر به عدم حضور بسیاری از این گروه ها شد.

نظری به حمایت از گروه های شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: مبلغ ورودی هر گروه نمایشی شرکت کننده در جشنواره های تئاتر امسال نسبت به سال‌گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha