اصولی: نظر قلعه‌نویی برای انتخاب سرمربی تیم امید باز هم لحاظ می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی همواره با تیم امید تعامل داشته و باز هم نظر سرمربی تیم ملی را برای انتخاب مربی امیدها لحاظ خواهیم کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، احسان اصولی در جمع خبرنگاران در مورد نشست امروز هیئت رییسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در فدراسیون و هیئت رییسه اساس را بر تعامل و هم‌افزایی در همه بخش‌ها می گذاریم. فوتبال جزیره مجزایی از همه کشور و سایر بخش‌ها نیست. قطعا برنامه «یار دوازدهم بودن» صدا و سیما یک راهبرد جدی است و همیشه دنبال آن بودیم. از سوی فدراسیون فوتبال هیچ وقت این راهبرد نقض نشده و پای عهدمان هستیم.

وی افزود: مجموعه‌های مختلفی هستند که کمک می‌کنند مشکلات حل شود. دوستان در صدا و سیما به نفع فوتبال فعالیت کنند. خیلی از بحث‌ها که مطرح می‌شود باید از مردم سوال کنیم که آیا این به نفع فوتبال ما است و کمکی می‌کند؟ آیا اینها در راستای ارتقای فوتبال ما است و فقط طرح یکسری مسائل با اهداف شخصی است؟

سخنگوی هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به راهبرد همکاری و هم افزایی با صدا و سیما پایبندیم و هیچ وقت این راهبرد از سوی فدراسیون فوتبال نقض نشده است.

وی در مورد تیم امید و ناکامی این تیم در بازی‌های آسیایی گفت: باید مسئولیت این موضوع را در کلام بپذیریم و به خاطر اینکه نتایج باب میل نشد، عذرخواهی می کنیم. مسائل فنی موکول به زمانی شد که رضا عنایتی بیاید و صحبت کند و سپس مسائل را مطرح می‌کنیم. این وحدت رویه در مدیریت تیم امید در نقطه‌ای قرار دارد که می‌تواند ما را از چالش‌ها دور کند.

اصولی اضافه کرد: مهم‌ترین چالش تیم امید همین دوگانگی در مدیریت تیم است. باید تعیین و تکلیف شود و این موضعی است که فدراسیون دنبال آن است. ما معتقد هستیم برای اینکه در حوزه تیم امید موفق باشیم، باید وحدت مدیریت و رویه شکل بگیرد و با زیست دوگانه شاید نتوانیم موفق باشیم. این بدان معنا نیست که کمیته ملی المپیک کوتاهی کرده است. قطعا آنها زحمت کشیدند و کمک کردند اما به نظر هیئت رییسه باید این دوگانگی برطرف شود.

سخنگوی هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در مورد ناراحتی‌ها در جامعه بابت ناکامی تیم امید گفت: هم ریاست فدراسیون فوتبال و هم مدیریت تیم عذرخواهی کردند و ما هم در هیئت رییسه این را می‌گوییم. بحث های مدیریتی داریم که باید در خود فدراسیون حل شود تا ناکامی‌ها اتفاق نیفتد. این روشن است که باید خواسته‌های مردم محقق شود.

وی در رابطه با اینکه یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس انتظار داشت بابت مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی از او و تیمش عذرخواهی شود، صرفا برای گل‌محمدی آرزوی موفقیت کرد!

اصولی در مورد اینکه امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی از حامیان عنایتی بود و اینکه ممکن است این حمایت منجر به ادامه همکاری شود، گفت: این را در زمان انتخاب عنایتی هم گفتم. زنجیره ارتباط تیم امید و بزرگسالان به هم پیوسته و نزدیک است و شفاف گفتم که نظر قلعه‌نویی در این خصوص مهم است و در این زمینه به سراغ نظر او رفتیم. در ادامه هم نظر سرمربی تیم بزرگسالان مهم خواهد بود و لحاظ می‌شود.

وی درباره بحث حامی مالی تیم ملی نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به سختی می‌توانیم اسپانسر جذب کنیم اما فدراسیون بر این اساس عمل می‌کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون درباره آخرین وضعیت دیدار سپاهان و الاتحاد نیز از ادامه مذاکرات و مکاتبات فدراسیون در این زمینه خبر داد و توضیح دیگری ارائه نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha