۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85266029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع آسیب‌های اجتماعی جز با ورود مردم ممکن نیست

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد جز با ورود مردم ممکن نیست و دولت در این زمینه باید نقش تسهیلگر و تدارکات‌چی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در نخستین مجمع خیرین یاریگران زندگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هر جا مردم پای کار بودند، مشکلات برطرف شد و اگر اقتصاد پیش از این مردمی می‌شد، اکنون با این همه مشکل مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه مردم کردستان و فرهنگ آنان زبانزد خاص و عام است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم غبار آسیب های اجتماعی بر دامن پاک دیار کردستان خودنمایی کند و زیباییهای آن را تحت شعاع قرار دهد، ضمن اینکه این استان در بحث جرم و جنایت، جزو استان‌های آخر کشور است.

استاندار کردستان، این استان را دارای ظرفیت‌های مختلف برشمرد و افزود: کردستان به دلایل مختلف در چند دهه گذشته، محرومیت بر آن عارض شده اما با تلاش و دلسوزی می‌توان این محرومیت را برطرف کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه درآمد سرانه در کردستان از نصف میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: بعد از یک دهه نرخ بیکاری کردستان در تابستان امسال به پایین ترین نرخ یعنی ۸.۸ درصد رسید.

وی نگاه دولت به کردستان را ویژه دانست و ادامه داد: رتبه بودجه استان از ۲۴ در سال گذشته به رتبه ۱۰ در سال جاری رسیده که بیانگر این ادعاست.

استاندار کردستان با بیان اینکه راهبرد موفق در کردستان کار پرحجم همراه با ارتباط عاطفی با مردم است، اظهار کرد: قرار است در سفر رییس جمهور به استان، ۳۸ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام به بهره برداری برسد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی هم با بیان اینکه آمار کارتن‌خواب ها و افراد معتاد زیبنده کُردها نیست، گفت: خیرین برای اشتغالزایی در کمپ‌های ترک اعتیاد همت کنند که کاری بسیار اررشمند است.

علیرضا نبی با بیان اینکه ۹۸ درصد لغزش و خطا در زندگی با ایحاد اشتغال به ۱۲ درصد کاهش می‌یابد، افزود: این مهم نشان می‌دهد که با ایجاد شغل می‌توان مانع از گسترش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد شد.

در پایان این جلسه، انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کردستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha