۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85266080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نواز شریف: جهان جلوی جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را بگیرد

اسلام‌آباد - ایرنا - «نواز شریف» نخست وزیر پیشین پاکستان با ابراز همبستگی با ملت فلسطین، تاکید کرد که ما هرگز تضییع حقوق فلسطینی‌ها را نمی پذیریم و از جامعه جهانی می‌خواهیم که مانع جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل شود.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، محمد نواز شریف که امروز پس از چهار سال خارج نشینی به پاکستان بازگشته است، طی سخنرانی در اجتماع بزرگ هواداران حزبش در شهر «لاهور» گفت: ما برای تسکین درد و رنج ملت مظلوم فلسطین دعا می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم مشکلات فلسطینی‌ها خاتمه پیدا کند.

وی تاکید کرد: فلسطین با بیش از هفت دهه اشغال نامشروع اسرائیل مواجه است، بیت المقدس با تهاجم و جنایت یک رژیم غاصب روبرو است و این هرگز برای ما قابل تحمل نیست.

رهبر حزب مسلم لیگ نواز تاکید کرد: فلسطینی‌ها باید به حق مشروع خود برای داشتن کشور آزاد و مستقل برسند لذا این حق نباید از آنان غصب شود.

وی خواستار نقش آفرینی جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان شد و افزود: مردم پاکستان هرگز تضییع حقوق فلسطین را نمی پذیرند و ما برای کاهش درد و ناراحتی فلسطینی‌ها دعا می کنیم.

نواز شریف همچنین بحران اقتصادی را چالش اصلی پاکستان دانست و خطاب به هوادارانش وعده داد که حزب وی پرداختن به مشکلات معیشتی مردم و ترمیم جایگاه کشور را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد.

نخست وزیر پیشین پاکستان بر اهمیت تدوین سیاست خارجی موثر برای غلبه بر چالش‌های داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: باید با همه کشورها از جمله همسایگان روابط سازنده‌ای داشته باشیم زیرا هرگونه روابط متشنج با همسایگان تاثیری مستقیم بر منافع اقتصادی و بین المللی پاکستان را درپی خواهد داشت.

حزب نواز شریف در اجتماع هواداران خود در لاهور با طرح قطعنامه‌ای، خواهان پایان اشغالگری نامشروع رژیم اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha