نزدیک به ۹ هزار میلیارد ریال اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: اراضی ملی به ارزش حدود هشت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال توسط یگان حفاظت این اداره‌کل نیمه نخست سال ۱۴۰۲ رفع تصرف شد.

محمد حسینی طباطبایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وسعت اراضی ملی رفع تصرف شده توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن راه و شهرسازی استان سمنان حدود ۶۴ هزار مترمربع است.

وی، حفاظت و صیانت از اراضی ملی را وظیفه مهم و ذاتی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان عنوان و تصریح کرد: به محض مشاهده هرگونه تصرف با متصرفان و سودجویان در اسرع وقت برخورد قانونی می کنیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن سامانه گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰ استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha